2.4

Place Vendôme

När ägaren till en av juvelaffärerna vid Place Vendôme dör lämnas firman över till hans alkoholiserade fru. Även hon har handlat med juveler en gång, men en utpressningssituation slog hennes liv i spillror. Mot alla odds tar hon sig ur sin alkoholdimma, och hittar sju undangömda diamanter i sin mans kassaskåp. Affärssinnet vaknar till liv och hon tar sig an firman och konfronterar sitt förflutna.

Originaltitel Place Vendôme
Regissör Nicole Garcia
Manus Jacques Fieschi, Nicole Garcia
Genre Kriminalare, Drama, 90-tal
Skådespelare Catherine Deneuve, Emmanuelle Seigner, Jacques Dutronc, Jean-Pierre Bacri

Dele
2015-07-16
Ganska tråkig.
2007-03-07
Antingen ser man denna film för att man gillar Deneuve, eller så ser man den så att man kan börja gilla Deneuve. Hon är helt fantastisk i den, men filmen är skittrist.
Jennie__x
2005-02-05
Tråkig... orkade inte hänga med hela tiden för den var så seg!
Shaz
2005-02-05
Nej jag tyckte inte heller det här var något speciellt, tråkig film som är svår att orka se. Kul dock att få se sköna Place Vendôme och Paris så i en film, alltså att de bara finns med i bakgrunden och inte styr filmen på något sätt.
noob
2005-02-05
Kan väl iofs hålla med om att skådisarna inte var så pjåkiga, men asså, näääääääää.
Bubby
2005-02-03
Bra skådisar, tråkig film.