2.5

Planerat mord

Deckare som utspelar sig på ett sjukhus i Boston. En läkare vill rentvå en kollega som anklagats för mord i samband med aborter.

Originaltitel The Carey Treatment
Alternativ titel A Case of Murder, Emergency Ward
Regissör Blake Edwards
Manus Harriet Frank Jr
Genre Mysterium, 70-tal
Skådespelare James Coburn, Pat Hingle, Jennifer O'Neill, Skye Aubrey, Elizabeth Allen, Alex Dreier, Michael Blodgett, James Hong

CinemaniaC
2008-09-19
Oengagerande historia, men O'Neill är vacker som en dag och Coburn är alltid riktigt sevärd så ett visst intresse fanns det.
NHL
2008-04-09
Coburn gör en hygglig insats i den här ganska så mediokra deckarhistorien. Ok, men inte mer.
lehtonen
2007-09-17
En enkel plot, en rak film, hyfsad men har sina brister i hur vi ser på samhället idag mot då, spärrar som inte släpper även om jag försöker sätta filmen i sin tid.
Albion
2006-11-04
James Coburn gör en av de bästa roller jag har sett honom i hittills och han verkar vara på ett ypperligt gott humör. Filmen är riktigt bra första timmen men tappar rejält sista biten. All charmighet i filmen är helt plötsligt som bortblåst och finessen saknas rätt som det är. Som helhet är det väl ingen märkvärdig film och första timmen känns nog bättre än vad filmen egentligen förtjänar men som sagt sedan faller den tillbaka och filmen allra sista scen var rätt värdelös t o m. Nåja, betyget blir ändå en stark 3:a mycket beroende på en fröjdigt sevärd James Coburn. Betyg 3+
Bomkia
2006-04-14
Man bara måste älska hur cool Coburn är i den här filmen. Pluspoäng också för den ganska enkla plotten. 3+
Czechflash
2003-04-19
En ok deckare/thriller som mest är sevärd för den alltid lika coola James Coburn. Jag rekommenderar dock en annan film i sjukhusmiljö som är bättre och mer spännande - Coma med Michael Douglas från 1978. Men den här är ok, svagt betyg dock.