2.4

Flygplan

Dusty är ett besprutningsplan som drömmer om att tävla i ett känt flygplansrace. Problemet är att han är höjdrädd. Med hjälp av sin mentor Skipper och ett gäng nya vänner ger sig Dusty iväg för att få sina drömmar att slå in.

Originaltitel Planes
Regissör Klay Hall
Manus Jeffrey M Howard
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Dane Cook (röst), Stacy Keach (röst), Brad Garrett (röst), Teri Hatcher (röst), Julia Louis-Dreyfus (röst), Priyanka Chopra (röst), John Cleese (röst), Carlos Alazraqui (röst), Roger Craig Smith (röst), Danny Mann (röst), Gabriel Iglesias (röst)

Zebulonm
2019-01-30
Helt ok.
Applekingen
2017-06-24
Animationerna och flygscenerna är väldigt snygga. I övrigt tycker jag som många här att den är alldeles för lik Bilar. Skillnaderna är att det är flygplan istället för bilar och att de reser Jorden runt istället för på racerbanor. Den är inte ett dugg rolig heller och det är Jar Jar Binks varning på några av karaktärerna.
2017-06-24
Är väl ganska oförarglig egentligen men inte det minsta bra.
2004Orre
2017-03-18
Den äger.
Tatty
2016-10-14
Okej och gullig film men inte nån film jag gillar starkt iaf.
jenshultberg
2014-12-26
Älskar denna film! Och sonen också :P
WillyV
2014-12-13
Acceptabel Cars-klon som åtminstone inte behöver stängas av.
actionwille123
2014-10-22
Den sämsta av Pixars filmer jag såg inte äns klart den
Lotso
2014-07-15
I sin helhet var detta ingen bra film alls. Karaktärerna var ointressanta, filmen var klichéstrukturerad i detalj steg för steg och den bjuder inte på någonting nytt till denna "världen" som också är samma värld som Cars filmen. Detta är en av de sämre Disney filmerna som kommit ut på senare år (utav de animerade då såklart). Animationen må vara bra och flygscenerna är något bra gjorda samt den må vara harmlös för barn, men ta och visa dem någonting annat istället helt enkelt. Tydligen ska där komma en uppföljare detta året... Jag antar att vi nu bara väntar på att få "Trains" & "Boats" också.
Sir_Lord
2014-05-21
Sämre än cars ett. Bättre än cars två. Är en mysig värld de byggt upp men har bara upprepat handlingen från tidigare filmer med samma karaktärer i ny förpackning.