2.4

Flygplan

Dusty är ett besprutningsplan som drömmer om att tävla i ett känt flygplansrace. Problemet är att han är höjdrädd. Med hjälp av sin mentor Skipper och ett gäng nya vänner ger sig Dusty iväg för att få sina drömmar att slå in.

Originaltitel Planes
Regissör Klay Hall
Manus Jeffrey M Howard
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Dane Cook (röst), Stacy Keach (röst), Brad Garrett (röst), Teri Hatcher (röst), Julia Louis-Dreyfus (röst), Priyanka Chopra (röst), John Cleese (röst), Carlos Alazraqui (röst), Roger Craig Smith (röst), Danny Mann (röst), Gabriel Iglesias (röst)

Sir_Lord
2014-05-21
Sämre än cars ett. Bättre än cars två. Är en mysig värld de byggt upp men har bara upprepat handlingen från tidigare filmer med samma karaktärer i ny förpackning.

2014-05-11
Likte denne. +3.
ShenLong
2014-04-01
like cars but packed with race/nation and gender stereotypes
anelah
2014-03-15
fy, jag förväntade ngt mycket bättre. förutsägbar och bara en karaktär som påminde på ngt sätt om de härliga från bilar
zyxz
2014-02-24
Inte ens nära lika bra som cars
Fiasnutt
2014-02-09
Sämre än första Cars, avsevärt bättre än Cars2. Söt, harmlös och aningens tröttsam i sin upprepning och snudd på totala frånvaro av kvinnliga karaktärer. Men sonen (4 år) verkade tycka den var en riktig höjdare.
Jannebanan
2014-02-09
Som Cars ungefär fast känns som en fantasilös upprepning. 3:an är svag!
Bozze80
2014-02-07
En sämre variant av Bilar...
mumiemonstret
2014-02-02
Jag håller med: Full av stereotyper och skåpmatsmoral. Så fort man ser en figur i bild första gången vet man vad den kommer att göra och säga i filmen.
myslas
2014-01-19
Som en dålig kopia på Cars. Jag har hyllat John Lasseter som lika viktig för animerad film som Walt Disney och Hayao Miyazaki men det här går inte att försvara. När ska man sluta göra filmer med de här olika stereotyperna? Det är långt ifrån roligt.