2.7

Planet 51

Invånarna på planeten 51 är helt paranoida och skräckfyllda för att bli invaderade av utomjordingar. Deras fasor besannas när en astronaut från jorden landar på planeten. Han söker skydd hos en ung individ, samtidigt som han söker efter sitt rymdskepp för att komma hem.

Originaltitel Planet 51
Regissör Jorge Blanco
Manus Joe Stillman
Genre Komedi, Animerad, 2000-tal
Skådespelare Dwayne Johnson (röst), Jessica Biel (röst), Justin Long (röst), Gary Oldman (röst), John Cleese (röst), Seann William Scott (röst)

Zebulonm
2019-04-26
Riktigt bra o mysig.
2017-06-26
Charmig och kul idé men handlingen i sig blir ganska tråkig och ointressant. Helt okej ändå!
DrJW
2016-04-23
De är en intressant idé att ta en rymdinvasion-utomjording kliché handling och gör om den, byter rollerna där människan är utomjording och de är utomjordingarnas planet där de utspelas. En potentiell handling, synd bara att manuset inte var bra skrivet. Den koncentrerar mer på skämten och referenserna till andra sci-fi-rullar än självaste storyn, och ja, de finns många andra data-animerade som har skämt och referenser, men dem som är riktigt bra har oftast ett bra manus! I den här världen så utspelas de på 50-talet, därav många referenser till rymdmonster-filmer från den perioden, men varför är en av karaktärerna då en hippie?! Hippies var på 60-talet, om de är någon typ av bohem/rebell dem ville ha, varför inte en raggare eller en beatnik?! Plus, de 50-60 tals låtar dem valde är covers, varför?! Så dem ville ha låtar som är från den perioden, men ville göra dem mer modern, så där av covers?! Fuck you! Antingen spela de originella sångerna eller spela dem inte alls! Jävla assholes!
2014-12-30
En riktigt bra idè till en historia och fint röstskådespel från Dwayne Johnson(The Rock) och Justin Long är denna animerade filmens höjdpunkter. Under filmens första timma är den speciellt underhållande och håller mitt intresse högt. Den avslutande halvtimmen förlorar filmen dock mig mer och mer då den blir alltmer ooriginell. Gillar man animerad film är den absolut värd en titt och den har några fina filmreferenser som alla filmintresserade kan gotta sig med. 3+
wyrm
2013-11-02
Hmm, nja. Kul och med riktigt roliga referenser. Underhållande men inget mästerverk direkt. Men helt klart sevärd.
Gesundheit
2013-08-19
Mycket fina referenser!
dafreakish
2012-12-15
Ganska snyggt och med kul filmreferenser men trist story och absurt förutsägbart.
31dec
2012-11-05
Den här rullen är skapad efter "3D-animerad familjefilm, formulär 101". Man vet hur det ska bli redan innan den har börjat. Men anmeringen är snygg och den kryllar av små roliga finurligheter. Framför allt då i form av populärkultur-referenser till andra scifi-rullar. Inget mästerverk precis, men klart underhållande och sevärd.
Miamia
2012-08-22
Svag trea. Kul idé och en hel del roliga detaljer, men den är förutsägbar och lite seg på något sätt.
MechaMax
2012-04-23
Jag gillar den verkligen och huvudkaraktärernas vänskap är riktigt fin. Hade dock velat se mindre klyschor. Men det är ändå väldigt bra för att vara den första ifrån bolaget!