3.4

Planet Terror

I en halvrisig håla i Texas sprids det dödliga viruset DC2, även kallat "Project Terror". Viruset får vanligt folk att transformeras till zombieliknande varelser med mord i sinnet. Under de hemska omständigheterna följer man en skara av de ännu icke-drabbade, vilka tvingas arbeta tillsammans och sätta hårt mot hårt för att överleva.

Originaltitel Planet Terror
Alternativ titel Grindhouse: Planet Terror
Regissör Robert Rodriguez
Manus Robert Rodriguez
Genre Action, Thriller, Skräck, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Rose McGowan, Freddy Rodríguez, Josh Brolin, Marley Shelton, Michael Biehn, Jeff Fahey, Naveen Andrews, Michael Parks, Fergie, Bruce Willis, Nicky Katt, Quentin Tarantino, Tom Savini, Electra Avellan, Elise Avellan, Danny Trejo, Cheech Marin, Julio Oscar Mechoso, Rebel Rodriguez, Carlos Gallardo

Skapad 2019-12-05 av Andy_B
Det var nog med Sin City jag först kände att Rodriguez kanske förtjänade sin framgång. Desperado och From Dusk Till Dawn var roliga men sedan var det inte så mycket mer. På senare tid känns de...   Läs mer »

Andreas_
2024-01-21
Överskattade regissören Robert Rodriguez försöker sig på en parodi på 60/70 talets grindhouse era, om man inte vet vad det är eller var så får man googla lite, hursomhelst, detta är då Robert Rodriguez projekt av denna hyllning till grindhouse eran, Tarantino gjorde första filmen i projektet som var Death Proof som åtminstone var helt okej, men sen när överskattade Rodriguez ska försöka sig på sitt projekt så blir det inte bra, långt ifrån faktiskt, visst är det snyggt gjort och man får känslan av dom gamla B-filmerna som kom på 60/70 talet men det är inte väl utfört, Tarantino lyckades bättre, mycket bättre faktiskt, men som sagt, det går inte att förvänta sig så mycket av en ojämn regissör som Robet Rodriguez som typ lyckats med 3 filmer i hela sin karriär och det är Desperado, From dusk till dawn och första Sin City filmen, vilka alla är lysande men han är så ojämn i sitt arbete att Sin City 2 och uppföljaren till Desperado med mer budget är fruktansvärt kassa, så dåliga att han borde ha försvunnit från Hollywood för längesen men jag antar att det lönar sig att vara kompis med Tarantino....hursomhelst, detta är inte en bra parodi, många bra skådisar med och jäkligt kul att se gamla 80 tals ikoner som Micheal Biehn samt Jeff Fahey och sen en Josh Brolin som inte var så stort namn vid tillfället, även Bruce Willis är med i en liten bi-roll men det är en extremt liten en, övriga skådisar är mediokra, Freddy Rodriguez som ska vara huvudrollsinnehavaren är ju ett stort skämt som skådis och då vet jag att detta ska vara "over the top" och en parodi osv, men har sett han i annat och han är ingen bra skåids helt enkelt, Rose McGowan som även fick vara med i Tarantinos Death Proof är helt okej, men tyvärr, ett stort magplask för detta projekt som så många andra av Robert Rodriguez filmer och projekt och detta är verkligen bortkastad tid, var tvungen att se om den efter 16 år och det var fasen inte bättre utan precis lika kasst som jag kom ihåg att det var, men denna gång såg jag filmerna Death Proof och denna efter varandra och det som jag la märke till denna gång, är ju att både denna och Death Proof utspelar sig på samma plats som Death Proof utspelar sig ibörjan på baren och sedan sjukhuset för några av karaktärerna där dyker upp även här och det var ju lite fyndigt men utöver detta så är filmen rätt kass tyvärr, duger i brist på annat som mest eller om man är ett extremt stort fan av någon av skådisarna som är med, men utöver det så är det verkligen bortkastad tid och betyget blir en mycket svag 2:a, lite mer kuriosa är dock att fejk trailern som är före Tarantinos Death Proof som heter Machete med Danny Trejo blir film några år senare i samma anda som dessa men av regissören Robert Rodriguez förstås, så även dom var inte mycket att hänga i granen tyvärr, så någon skön underhållning var inte detta, då skulle jag hellre se Shaun of the dead eller Tarantions Death Proof ännu en gång.
xyro
2023-10-31
Konstnärlig som Sin City, fast smutsigare. Full rulle så länge rullarna inte brinner upp :D
Murvel48
2022-01-16
Riktigt skön underhållning.
Hanness
2018-07-24
Överskattad skitfilm.
dafreakish
2018-04-01
Som så ofta när det kommer till Rodriguez så blir det för mycket av det goda. Detta samarbete med Tarantino i Grind House dubbelfilm blir ett vansinnigt spektakel. 3 fjärdedelar av filmen är en skön och underhållande splatter som sista biten spårar ur allt för mycket. Det är medvetet dåligt, det ska ändå hylla gamla b-filmer, men charmen försvinner när kakan blir överfylld. Ändå bättre än Tarantinos halva.
Engravadlax
2018-03-22
Brought to you from your friends at the Weinstein Company! Samt Rose McGowan innan hon blev galen. 2007 var en annan värld. Robert Rodriguez däremot var visst lika medelmåttig före Sin City som efter.
WillyV
2018-02-26
Svag trea. Underhållande ja. Bra? Nja.
Zarquon
2018-01-25
Extremt överdrivet, och ganska skojigt. Låter gimmicken skymma sikten lite väl mycket vid några tillfällen, men med några skratt rakt ut genom filmen och sen ett riktigt bra och galet slut förlåter man det.
Raimo_1985
2015-11-15
Roligt, dumt och underhållande. Bara löjligt men den flimriga bilden som ska se Grindhouse ut.
LacombeLucien
2015-07-17