Platt jord

Flat Earthers, en term som är synonymt med konspirationsteoretiker med foilehattar. Möt riktiga Flat Earthers, en liten men växande grupp av människor som bestämt tror på en konspiration att jorden är platt.

Originaltitel Behind the curve
Regissör Daniel J Clark
Genre Dokumentär, 2010-tal
Skådespelare Darryle Marble

myslas
2019-09-20
Det är lätt att bara skratta bort de här människorna men problemet är att folk som tror på en konspirationsteori oftast tror på flera andra konspirationsteorier och det här är vad som skapar dagens terrorister. Så jag blir faktiskt bara ledsen och lite rädd när jag ser det här. Anyway, som dokumentär är det här ändå välgjort som gör lite instick för att förklara de bakomvarande psykologiska effekterna som får folk att tro på sådan här skit.
precious_death
2019-05-28
När man väl sett klart eländet sitter man där med en dålig smak i munnen. Det ser roligt och knasigt ut scen för scen. Men när man summerar det blir man bara mörkrädd.
dafreakish
2019-05-06
Flat Earth är en underhållande dokumentär. Man kan tycka att det är galet och fullständigt bisarrt att människor faktiskt kan tycka tro att jorden är platt men betydelsen av det är betydligt mer intressant. I takt med att världen förändras (läs Trump blev president) kan man också se effekten att människor ifrågasätter sådant som är ren och skär fakta. Man har blivit så faktaresistent att människor som Sargent faktiskt blir lyssnade på. I slutändan blir det faktiskt smått obehagligt.