2.9

Please Give

Rebecca och Mary är systrar. Deras gnälliga, gamla mormors grannar Cathy och Alex driver ett exklusivt möbelföretag på Manhattan och planerar att ta över hennes våning när hon dör. Rebecca är tystlåten och har aldrig haft en pojkvän tills en patient på kliniken där hon jobbar presenterar henne för sitt barnbarn. Mary i sin tur är bitter efter ett krossat förhållande. Cathy letar efter meningen med livet och funderar på om hon borde ställa upp mer för andra. Även Alex känner att något fattas medan deras dotter Abby är inne i en riktig besvärlig tonårsperiod. Vad innebär det egentligen att vara god?

Originaltitel Please Give
Alternativ titel Feelin' Guilty
Regissör Nicole Holofcener
Manus Nicole Holofcener
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Rebecca Hall, Catherine Keener, Oliver Platt, Amanda Peet, Sarah Steele, Ann Morgan Guilbert, Thomas Ian Nicholas, Lois Smith, Rebecca Budig, Josh Pais, Paul Sparks, Harmonica Sunbeam

KyLLo
2016-03-22
Tråkig och klyschig. Uppbyggd enligt en mall, precis som så många andra filmer i genren.
lottes
2015-07-06
Gillar Holofceners filmer då de är fyllda med realistiskt skådespeleri och inte alls förutsägbara. Som en dag i livet om man ser sig omkring. Sen har hon blivit bättre på att skapa spänning i senare filmer och Enough Said med Gandolfini är en riktig pärla om man gillar den här typen av lågmälda iakttagelser.
JimCarrey
2012-11-28
Helt ok. Bra skådespeleri lite roliga relationer och karaktärer
Gigi1943
2012-05-07
Nu pendlar man mellan sömn och vakenhet. Såg filmen och somnade efter tio minuter, men skam den som ger sig, jag såg den igen dagen efter och då tyckte jag att den var riktigt trevlig. Bäst av allt var den rödhåriga mormodern, hon var superball! En svag trea blir det.
HerrNenne
2012-03-04
Fin liten film om godhet. Full med sympatiska människor, trots att allt dom gör verkligen inte är sympatiskt. Intressant och lättsmält.
need_sleep
2011-09-23
Jag kan sträcka mig till 2+ men inte mer...
Steijer
2010-12-04
Bra referenser till Stern.
LXMBRG
2010-11-26
Fantastiskt manus.
Spidde
2010-11-06
Jag visste inget om Please Give när jag satte mig för att se den - och jag blev positivt överraskad. Det är en sympatisk och mysig film, som lyckas vara både tänkvärd och underhållande. Och jag måste erkänna att jag blev lite förälskad i Rebecca Hall.
bubblo
2010-09-26
Misslyckat försök att skapa en svart/smart indiefilm. Tomma ekon av Hal Hartley-90-tal i en kall och ofullständig film där såväl karaktärer som dialog hamnar mellan olika stolar hela tiden, det når aldrig fram, det gjuts aldrig konsekvens eller liv i berättelse och karaktärer.