3.7

Plötsligt i Vinslöv

En stillsam och underfundigt humoristisk berättelse om några Vinslövsbors vardagliga liv och deras fritidsintressen.

Originaltitel Plötsligt i Vinslöv
Regissör Jenny Bergman, Malin Skjöld
Genre Dokumentär, 90-tal

Skapad 2019-10-18 av jaaz
\"Plötsligt I Vinslöv\" är en dokumentär om invånarna i den lilla staden Vinslöv. Det kan diskuteras ifall regissörerna (Jenny Bergman och Malin Sköld) har gjort detta som ett seriöst proje...   Läs mer »

yrkeschaufföre
2017-07-24
Jo visst känns det dom om den är klippt av teamet bakom "Ullared" jag har svårt att tro att Vinslöv är fullt av "original" som filmen vill framställa det. Men den är ändå intressant nog för att få en trea.
Dicku
2017-01-03
Otroligt överskattad. Det är en vinkling av personern som har ett intresse för saker som andra kanske inte har. Man gör narr av dem på ett sätt som känns som de blivit lurade till. Jag brukar gilla sådant, men detta var bara platt. Finns ingen röd tråd, eller något som knyter ihop säcken på slutet. Kan inte för mitt liv förstå det höga medelbetyg denna dokumentär har.
AlbinWesley
2016-01-12
Snuddar emellanåt vid lyteskomik vilket känns ofräscht, men jag kan inte säga att jag inte underhölls. Det gjorde jag. Med råge.
Thavox
2015-04-25
Intressant och bättre än jag förväntat mig, men lite väl långsam.
Bozze80
2012-09-24
Härlig skildring av ett gäng sköna gubbar.
foppa99
2012-06-28
plötsligt har jag sett den
Mirakelmartin
2012-05-31
Ligger högt på sveriges mest överskattade filmer-listan.
Raxit
2012-04-20
Man får inte lägga ned fuktiga bollar i väskan, då är det kört... Underbart och underligt på samma gång.
Jompalompier
2012-02-08
Underbar ju.
WiCkEdRock
2012-01-08
Såg just klart den här Svensson-dystopin, har svår dödsångest. Har inget rep och kniven gör för ont, jag går bara och lägger mig istället.