Plunkett and Macleane

Två gentlemannarånare i 1700-talets England bestämmer sig för att hjälpas åt att råna aristokratin. När man rånar domare Gibson blir McLean genast kär i domarens vackra dotter.

Originaltitel Plunkett & Macleane
Alternativ titel Plunkett and McLean
Regissör Jake Scott
Manus Robert Wade, Neal Purvis, Charles McKeown
Genre Drama, Action, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Michael Gambon, Liv Tyler, Robert Carlyle, Jonny Lee Miller, Iain Robertson, Alan Cumming, Tommy Flanagan, Neve McIntosh, David Walliams, Matt Lucas, Christian Camargo

2014-11-08
Detta är en underhållande film av regissör Jake Scott (Ridley Scotts son) som verkar ha ärvt faderns blick för det visuella. Carlyle och Miller (2 X "Trainspotting") i huvudrollerna verkar ha haft roligt under filminspelningen, vilket också syns i filmen. Mycket yta, litet innehåll, men sevärd för fotot, musiken, skådespelarna och kostymerna och humorn.
Gigi1943
2013-04-29
Robban C var ju kanon men tyvärr var jag nära att somna då och då och detta trots att jag gillar kostymfilmer, kan det bero på att de var så smutsigt och lerigt och kletigt!
Anakin_84
2012-03-01
vet inte riktigt vad jag ska tycka om den...ska man tycka om stilbrotten eller inte? svag trea.
Ninjatroll
2011-06-08
Underbart skön film.
Zhatan
2010-11-18
Länge sedan jag såg den men har för mig att den var rätt ok
precious_death
2010-09-20
carlyle är aldrig fel!!!
golonko
2007-12-04
Var längesen jag så en så slätstruken historia... usch
Pyti
2007-11-15
grym musik skön i kombination till temat
kaustiksoda
2007-06-18
Ständigt dessa idiotiska kärlekshistorier, så fruktansvärt fantasilöst. Synd att tiger lillies härliga toner inte blev använda på ett klokare sätt. De passade inte alls in med den stråk-techno som förpestade merparten av filmen.
Dragula
2007-02-16