2.6

Plus One

För att överleva en sommar fylld av vänner och bekantas bröllop, kommer vännerna Ben och Alice överens om att vara varandras "+1" på alla bröllop de är inbjudna till.

Originaltitel Plus One
Regissör Jeff Chan, Andrew Rhymer
Manus Jeff Chan, Andrew Rhymer
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Maya Erskine, Jack Quaid, Ed Begley Jr, Beck Bennett, Jon Bass, Rachelle Carson, Rosalind Chao, Jessy Hodges, Allan Havey, Jeff Ward, Finn Wittrock, Perrey Reeves, Maya Kazan, Brianne Howey, Kiersten Armstrong, Tom Yi, Felisha Cooper, Alex Anfanger

StureStenhög
2019-09-15
Bröllop är alltid en tacksam miljö för romantiska komedier, och den här filmen har hittat en struktur kring det som fungerar bra. Jag gillar att den har ett så avslappnat förhållande till alkohol, det krävs för den rätta bröllopskänslan. Det blir också ett hyfsat trivsamt tidsfördriv av det här, men speciellt bra kan jag ändå inte påstå att den är. Karaktärerna och humorn håller för låg klass för det. Jack Quaid känns ganska menlös medan Maya Erskine är jobbig och enkelspårig. Hon står dessutom för ett exceptionellt uselt fylleskådespeleri. De pinsamma bröllopstalen känns dock helt autentiska, men jag vet inte om det är något man faktiskt vill se. Men jag tillhör väl inte riktigt målgruppen kanske, och gillar man karaktärerna, så gillar man säkert filmen
2019-08-07
Svag svag tvåa. Har en viss charm men saknar roliga skämt. Sen känns den ganska tröttsam och intetsägande och det är ju något en redan sett tusen gånger tidigare och den kommer tyvärr inte med något nytt. Svag tvåa.
ulpe01
2019-06-25
Inte så dåligt som jag hade trott i förväg. Det är väl inte superoriginellt, men hade tillräckligt av nybilskänsla för att jag skulle gilla det. Maya Erskine var väl största behållningen. Det tog mig ett tag, men sen kom jag på att jag tycker att Jack Quaid ser mer ut som Joshua Jacksons och Jamie Dornans kärleksbarn än avkomman till Meg Ryan och Dennis Quaid.