Poirot: Cat Among the Pigeons

På en liten engelsk flickskola göms arvtagaren till en tron i mellanöstern undan från revolutionärer. Men när lärarna hittas mördade, en efter en, är det tydligt att skolan inte är den säkra plats man trodde. Det blir ett svårlöst fall för detektiv Poirot.

Originaltitel Poirot: Cat Among the Pigeons
Regissör James Kent
Manus Mark Gatiss
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, Thriller, 2000-tal
Skådespelare David Suchet, Harriet Walter, Jo Woodcock, Susan Wooldridge, Amanda Abbington, Elizabeth Berrington, Adam Croasdell, Don Gallagher, Georgie Glen, Pippa Haywood, Natasha Little, Carol MacReady, Miranda Raison

2018-01-06
Inte min typ av film, för långt tempo och seg!!! Fattar inte att jag orka sätt allt detta!!!
jopjop
2016-07-29
Lite väl lågt tempo. Och vad är grejen med "bloom"-effekten i de senare säsongerna?
2014-11-04
Att placera händelserna för ett mordmysterium på en privat flickskola fungerade verkligen bra. Det enda jag skulle önskat vore att man hade satsat på att regissera filmen ännu mer åt skräckhållet. Hade filmen varit regisserad lika stark som i återblickarna vid morden hade detta kunnat varit rätt fantastiskt. Nu är det dock underhållande och intressant men det saknas det extra. 3+
goeran
2008-10-02
Ett okey avsnitt. Värt att se men tämligen medel.
cliffrocker
2008-09-11
Zzzz... ett riktigt sömnpiller.
100tonvalspäck
2008-09-09
Småspännande, inget speciellt. Poirot är en kul figur men det finns bra mycket bättre filmer med honom.