3.3

Poirot: Curtain

Poirot är nu gammal och allvarligt sjuk men hamnar mitt i ett sista mordfall. Den här gången är det en seriemördare som måste stoppas.

Originaltitel Poirot: Poirot's Last Case
Regissör Hettie Macdonald
Manus Kevin Elyot
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, Thriller, 2010-tal
Skådespelare David Suchet, Helen Baxendale, Hugh Fraser, Anne Reid, John Standing, Aidan McArdle, Philip Glenister, Adam Englander, Alice Orr-Ewing, Shaun Dingwall, Matthew McNulty, Anna Madeley

BjörnBandhund
2021-07-21
Naej, inte så bra. Ganska rörig och glädjelös. Men de gjorde något som ytterst få filmer kan få mig att börja göra: Grina. Det kan den få en stark tvåa för. 5/10.
yangbo
2015-09-28
Har i princip läst varenda bok om inte mitt minne redan nu vid medelålder börjar göra mig besviken. Så givetvis har jag sett varenda en fram tills denna. Och trots att den egentligen inte som film, som enskild film, är bättre än en svag 3a, så måste jag säga, att Agatha Christie, lyckas nästan alltid, om inte, ALLTID, överraska mig. Ett fullgott sista kapitel. Tack för alla minnen, tack för alla timmar, tack för alla historier. Blir också tårögd. Applåd och curtains down.
2014-11-04
Agatha Christie skrev den avslutande boken om Hercule Poirot 1942. Hon ville dock inte att den skulle ges ut innan efter sin död så i över 30 år låg boken i ett bankvalv. Denna sista berättelse kräver att man sett de övriga och lärt känna mannen Poirot. Här möter vi honom då kroppen börjat ta slut men hjärnan fortfarande är lika briljant. Ett fantastisk slut om en fantastisk karaktär som här gör saker man aldrig vågat tro. Jag är tårögd över att nu behöva lämna Poirot. Suchet är fantastisk. 5-
Kitiara
2014-08-12
Nu var han lite väl elak mot Hastings.
Juu_W
2014-08-08