3.3

Poirot: Fem små grisar

Baserad på Agatha Christies roman med detektiven Hercule Poirot. 1925 blir Caroline Crale hängd för mordet på sin make. Deras dotter Lucy skickas till Kanada för att slippa den hemska sanningen. 13 år senare tar Lucy kontakt med Poirot för att granska fallet med anledning av det brev som mamman skrev innan hon avrättades.

Originaltitel Poirot: Five Little Pigs
Regissör Paul Unwin
Manus Kevin Elyot
Genre Mysterium, Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare David Suchet, Rachael Stirling, Aidan Gillen, Toby Stephens, Marc Warren, Aimee Mullins, Julie Cox, Gemma Jones, Sophie Winkleman, Patrick Malahide, Annette Badland

Rele
2016-02-15
En Poirot drama. Som film har den inte så mycket att komma med. Storyn och regin är bra. Jag ger en trea.

2014-12-30
Lite annorlunda Poirot-filmatisering. Bra skådisar och underbart soundtrack av Erik Satie.
2014-11-04
Jag har uppskattat i de tidigare TV-filmatiseringarna, av Agatha Christies deckare om karaktären Hercule Poirot, att det funnits en dos humor blandat med drama och mörker. Denna gång har man dock tagit bort all sorts humor och fokuserar på drama och det tragiska och mörka i arbetet med ett mordfall. Jag måste säga att jag uppskattade detta väldigt mycket. Detta är inte Christies bästa historia men detta är den bästa filmatiseringen sett till regi och manus med David Suchet som Poirot. 5-
Spunks
2010-01-15
Blev positivt överraskad. En väldigt visuellt vacker film med talangfulla skådespelare och en intressant story med en bra twist. Ljuset var underbart. Behaglig att se på!
Slaskhinken
2009-12-14
Bästa matine-whodunnit tillsammans med written in blood
QuiNonStultus
2009-10-18
Absolut ett av de bättre avsnitten! En svag fyra!
jingoo
2009-07-01
Den helt klart bästa, och kanske också snyggaste, Poirot-filmen. Mycket, mycket bra!
Honeychurch
2007-03-07
Klassiskt o suveränt, som så ofta med Poirot-filmatiseringarna!
origC-J
2007-01-25
Klassisk Christiebok och en av de bättre i filmatiserad form. Välgjord, välspelad, även om den inte kan lyfta sig över tv-krimins ramar.
Nathanael
2007-01-25
Bra och snyggt gjord... Slutet var kanon, annade hela tiden vem som var mördaren men det var först när Poirot avslöjade det som man såg hela sammanhanget.... Kanonbra...