3.1

Poirot: Hallowe'en Party

Ariadne Oliver är på en tillställning och hör hur en ung kvinna skryter om att hon bevittnat ett mord. Senare samma kväll hittas kvinnan mördad. Ariadne skickar efter Poirot som upptäcker att det finns flera dödsfall i byn som verkar misstänkta. Ytterligare en person dör och Hercule Poirot anar att ett tredje liv är i fara.

Originaltitel Poirot: Hallowe'en Party
Regissör Charlie Palmer
Manus Mark Gatiss
Genre Drama, Mysterium, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare David Suchet, Zoë Wanamaker, Vera Filatova, Sophie Thompson, Georgia King, Phyllida Law, Julian Rhind-Tutt, Eric Sykes, Amelia Bullmore, Timothy West, Fenella Woolgar, Deborah Findlay, David Yelland, Paola Dionisotti, Paul Thornley, Ian Hallard, Macy Nyma
Filmnummer 82027

2014-11-04
Detta var en härlig överraskning på bästa sätt. Jag läste boken för många år sedan men det var inte en lika givande upplevelse som denna filmatisering. Här har man tagit filmatiseringen så nära skräck som möjligt och man lyckas skrämmas. Väldigt lyckat och sevärt. 4+
Semiramis
2011-11-08
Läskig!
Jenniiifer
2010-05-31
David Suchet är magnifik. Just det här filmavsnittet hör inte till mina favoriter, men fångade ändå mitt intresse pga den spännande, lite småkusliga stämningne man får. Slutet var dock överraskande (på ett negativt sett) och ett platt fall. Trodde det skulle vara mera invecklat än så.
MaraJade
2010-05-29
Ok avsnitt, fallet var väl inte direkt spektakulärt men det är alltid kul att se om man kommer fram till samma lösning som Poirot.

2010-05-29
En av de segare tycker jag. Suchet är ju förstås alltid galant i rollen dock.