3.1

Poison

Tre olika historier från olika tidsperoder. Richie dödar sin far och flyger iväg, en vetenskapsman isolerar människans sexdrift och förvandlas till ett monster, en fånge förälskar sig i en cellkamrat.

Originaltitel Poison
Regissör Todd Haynes
Manus Todd Haynes, Jean Genet
Genre Skräck, Science Fiction, Drama, 90-tal
Skådespelare Edith Meeks, Millie White, Buck Smith, Anne Giotta, Larry Maxwell, Susan Norman, Scott Renderer, James Lyons (I)

haajen
2015-01-26
En fascinerande och välgjord genrelek som kanske blir lite för mycket av en stilövning för att nå ända fram rent emotionellt. Trots detta så är den minnesvärd.
Rune2000
2009-10-21
Väldigt ojämn film som jag ändå har svårt att ogilla. Den relationen verkar hålla i sig mellan mig och Todd Haynes filmer.
mutato
2006-04-15
ja, heluselt. nån slags sentimental berättarteknisk prototyp av haynes, som av någon anledning ville fortsätta efter detta, och så gjorde han safe av alla filmer. den här är ungefär som hans tidigare karen carpenter förutom att den tar sig själv på allvar.
Ljubljiana
2005-12-14
i början blev jag helförtjust eftersom jag trodde att de dåliga rollprestationerna var med meningen.nu ärjag mer tveksam. men den får en fyra för den intressanta parallellen till de gamla dr jekyll & mr hyde-filmerna. samt den dåliga paradokumentären. underbart.
JimCarrey
2005-03-08
uselt!
Frankz
2003-12-15
Bra kortfilmer, men de är så fristående så att helhetsintrycket blir något förvirrat. Eller så är jag bara dum.
Östpackarn
2003-04-01