2.1

Pokémon 2 - ensam är stark

Pokémon 2 är ett äventyr om en profetia som blir verklig. Den skakar hela Pokémon-världen i dess grundvalar och hotar allt liv på jorden. Bara en person har en chans att stoppa de katastrofer som travas på varandra och det är den unge Pokémon-tränaren Ash Ketchum.

Originaltitel Pokémon: The Movie 2000
Alternativ titel Pokémon 2
Regissör Kunihiko Yuyama
Manus Takeshi Shudo
Genre Äventyr, Familjefilm, Animerad, Anime, 2000-tal
Skådespelare Veronica Taylor (röst), Rachael Lillis (röst), Ted Lewis (röst), Eric Stuart (röst), Amy Birnbaum (röst), Madeleine Blaustein (röst), Ikue Ohtani (röst), Kayzie Rogers (röst), Stuart Zagnit (röst), Tara Sands (röst), Neil Stewart (röst), Eric Rath (röst)
Filmnummer 2052

Skapad 2019-12-05 av m86
Vad vi än ville eller ej, så kunde vi inte slippa undan alla dessa små Pokémonmonster med alla dessa filmer, spel, gosedjur m.m. Och animefilmer är både fula och snygga och det var ju som sagt ...   Läs mer »

Erik12345
2020-08-04
Älskar Donna Summers låt i slutet. Den borde bli Oscarsnominerad
Biberkolben
2018-05-29
Dynga.
BrutusBeefcake
2016-07-17
Ja det här gick ju absolut att titta på även om det inte var direkt överväldigande, lite fula 3D effekter drar ner det också. (7/15)
Johan_G
2013-04-07
En bra uppföljare, men funderar på varför inga fler har försökt att fånga Fåglarna förrutom om det var så här enkelt? men aja, man slapp irriterande musik för det mesta. Det är alltid svårt att betyga sätta Tecknat tycker jag, men en 3:a bör ändå vara helt okey betyg för denna film, kan lika gärna få 4:a egentligen också då den är underhållande.
LYCANTHROPY
2013-03-28
Inte lika bra som första filmen, men rätt så fin. Jag gillar Lugia-låten mycket :)
Xenox
2012-08-31
Stark trea. En av de bästa Pokémonfilmerna.
Dysantia
2011-08-26
Några riktigt stora fel, hur fan visste Melody Misty's namn när dom strandade? Är inte Misty och Tracy Pokemon tränare med? Hur kan Slowking prata? och så vidare.. Jag älskar Pokemon, men detta är helt enkelt inte bra
Eddydasilva
2011-08-25
1an är ju klart classic men tycker 3an och 2an är bra och funkar för mig.
peu-depeu
2010-05-20
En av de bästa filmerna (av min åsikt som stort Pokémon-fan) jag sett. Lugia är nog lite av min Gud.
Fermis
2009-12-18
ojoj de här var fan bäst när man var liten