2.1

Pokémon 3

En kraftfull kristall som bygger en kristallmur har förlamat Greenfield och Ash, Pikachu och deras vänner måste komma på hur de ska få kristallen att försvinna. Men Ashs mamma blir kidnappad av den kraftfulle Entei, ett djur som enbart har existerat i sagor. Ash och hans vänner måste komma på ett sätt att ta sig igenom kristallen för att rädda Ashs mamma och Mi, en liten flicka som även hon hålls fången av Entei.

Originaltitel Pokémon 3: The Movie
Regissör Kunihiko Yuyama
Manus Norman J Grossfeld, Michael Haigney
Genre Fantasy, Familjefilm, Animerad, Anime, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Lisa Ortiz (röst), Veronica Taylor (röst), Rachael Lillis (röst), Eric Stuart (röst), Dan Green (röst), Amy Birnbaum (röst), Madeleine Blaustein (röst), Ikue Ohtani (röst), Kayzie Rogers (röst), Stuart Zagnit (röst), Peter R Bird (röst), Kathy Pilon (röst
Filmnummer 2050

2017-10-25
BrutusBeefcake
2016-07-20
Helt klart den bästa av de tre Pokemonfilmerna som jag srtt. Förvånansvärt mörk och vuxen. Riktigt bra emellanåt och en fin kortfilm i starten till det. Rekommenderas. (9/15)
Johan_G
2013-04-07
Jag blir väldigt frågande till hur oäkta/Äkta Entei är, men förövrigt är filmen bra och intressant.
ziferN
2012-11-29
Tja, helt ok tyckte jag som ung.
Xenox
2012-08-31
Bra pokémonfilm. 3+
peu-depeu
2012-01-16
Jag gillar att den har så mycket mer fokus på människorna än de andra Pokémonfilmerna, vilket gör den mer till en "riktig" film.
YouAreNrIchi
2011-11-21
Den här var mycket bättre än jag trodde.
Eddydasilva
2011-08-25
1an är ju klart classic men tycker 3an och 2an är bra och funkar för mig.
AirikrStrife
2009-07-05
en av de sämre pokemon filmerna, seg handling och dåliga legender. Beror kanske på att jag aldrig spelade med entei och att unown är värdelös
RockSnack
2009-05-07