Pokémon The Movie - White: Victini och Zekrom

För länge sedan härskade en kung över landet och folket av Vale i staden Eindoak. Staden har nu fallit och det ända som finns kvar är svärdet av Vale. Ash och hans vänner har nu kommit till Eindoak för att delta i Pokémon turneringen och för att träffa den legendariska Pokémon Victini, som har kunskapen för att lyckas till seger. Dock är Ash inte ensam att komma till Eindoak med ett mål. En man vid namn Damon kommer till staden och är ättlig till kungen av Vale och med svärdet tänker han föra tillbaka landet till gamla brutala tider.

Originaltitel Gekijouban Pokketo monsutâ Besuto wisshu: Bikutini to shiroku eiyuu Reshiramu
Alternativ titel Pokemon Best Wishes! the Movie: Victini to Shiroki Eiyuu Reshiram, Pokémon the Movie: Black - Victini and Reshiram
Regissör Kunihiko Yuyama
Manus Hideki Sonoda
Genre Anime, Animerad, 2010-tal
Skådespelare Kôichi Yamadera (röst), Rica Matsumoto (röst), Ikue Ohtani (röst), Nana Mizuki (röst), Mamoru Miyano (röst), Satomi Ishihara (röst), Aoi Yūki (röst), Takeshi Tsuruno (röst), Mao Daichi (röst), Shoko Nakagawa (röst)

2021-04-16
Suck nej! Det ska vara Digimon...
peu-depeu
2013-07-26
Första halvtimmen var rätt okej, men man märker tyvärr att det här är samma som de flesta andra av Pokémonfilmerna. De borde försöka sig på något nytt upplägg till nästa film.
lancell
2013-01-07
Ok, jag tittar på pokemon filmerna för en gång i tiden gillade jag pokemon, och nu orkar jag inte ens spela spelen, och ser filmerna för att se hur pokemon värden utvecklas, men problemet med filmerna är att de handlar rent av om samma sak! Det är nästan samma handling i alla, med små förändringar. Detta var nog gränsen, kommer nog inte att se fler av dem, det var inte ens kul att se nya pokemon eller nya karaktärer längre. Dock bättre än serien för att slippa den mest utdragna repetitiva oändliga konfrontationen med Team Rocket i historien.

2012-11-23
Dessutom: var är Nurse Joy? Var är Konstapel Jenny? Och var är Team Rocket? Nej, en minut Team Rocket räcker inte. Och varför har man slutat översätta attacker och typer? Psychic Pokémon? Thunderbolt? Skärpning!

2012-11-23
Brock, kom tillbaka!