1.9

Polaroid

Tonårige Bird hittar en gammal polaroidkamera som besitter en hemsk hemlighet. Alla som blir fotograferade kommer att dö en plågsam död.

Originaltitel Polaroid
Regissör Lars Klevberg
Manus Blair Butler
Genre Drama, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Kathryn Prescott, Tyler Young, Samantha Logan, Keenan Tracey, Priscilla Quintana, Javier Botet, Mitch Pileggi, Davi Santos, Katie Stevens, Grace Zabriskie, Madelaine Petsch, Erika Prevost, Shauna MacDonald, Rhys Bevan-John, Emily Power

TheHorrorfan
2019-07-26
Helt okej tycker jag. Bättre än förväntat. Stabil 3:a.
KyLLo
2019-07-26
En variant på The Ring, men med en polaroidkamera istället för ett videoband. Inget nyskapande här, utan typisk man-vet-vad-man-får-skräck. Den går att se med lite möda och effekterna är ganska bra, men den är inte underhållande i längden. Att göra skräck med en polaroidkamera är inte dumt, men den skulle kunna bli så mycket bättre om den inte vore övernaturlig. Svag tvåa.
amam
2019-06-10
En riktig skräpfilm. Filmens största problem är utan tvekan hur feg den är. Med allt. Stereotyp och har skittrista dödsscener där nästan allt sker utanför kameran. Monsterdesignen var rätt så okej.