1.9

Polaroid

Tonårige Bird hittar en gammal polaroidkamera som besitter en hemsk hemlighet. Alla som blir fotograferade kommer att dö en plågsam död.

Originaltitel Polaroid
Regissör Lars Klevberg
Manus Blair Butler
Genre Drama, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Kathryn Prescott, Tyler Young, Samantha Logan, Keenan Tracey, Priscilla Quintana, Javier Botet, Mitch Pileggi, Davi Santos, Katie Stevens, Grace Zabriskie, Madelaine Petsch, Erika Prevost, Shauna MacDonald, Rhys Bevan-John, Emily Power

Murvel48
2020-07-02
Oväntat bra för att vara en tonårsskräckis. Att vi slapp se en massa blod var bara en fördel. Liksom frånvaron av jumpscares.
Engravadlax
2020-06-01
Jag förstår bara inte varför 15-åringarna pratar som 15-åringar gjorde för 15 år sedan.
2020-02-16
Ännu en av alla nya hollywoodskräckisar som känns exakt som den förra man såg. Effektbaserad ungdomsskräck full av klyschor och jump-scares. Inte den sämsta jag sett, men visst kunde man gjort något häftigare när en gammal polaroidkamera stod i fokus.
TheHorrorfan
2019-07-26
Helt okej tycker jag. Bättre än förväntat. Stabil 3:a.
KyLLo
2019-07-26
En variant på The Ring, men med en polaroidkamera istället för ett videoband. Inget nyskapande här, utan typisk man-vet-vad-man-får-skräck. Den går att se med lite möda och effekterna är ganska bra, men den är inte underhållande i längden. Att göra skräck med en polaroidkamera är inte dumt, men den skulle kunna bli så mycket bättre om den inte vore övernaturlig. Svag tvåa.
amam
2019-06-10
En riktig skräpfilm. Filmens största problem är utan tvekan hur feg den är. Med allt. Stereotyp och har skittrista dödsscener där nästan allt sker utanför kameran. Monsterdesignen var rätt så okej.