2.4

Det kan hända dig

Polisen Charlie Lang saknar pengar till dricks för sin lunch och lovar servitrisen Yvonne att hon skall få hälften av den eventuella vinsten på hans lottokupong. Undret inträffar och Charlie vinner fyra miljoner dollar. Men kommer han att hålla sitt löfte till Yvonne?

Originaltitel It Could Happen to You
Alternativ titel Polis ger servitris 2 miljoner i dricks
Regissör Andrew Bergman
Manus Jane Anderson
Genre Drama, Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Bridget Fonda, Rosie Perez, Wendell Pierce, Isaac Hayes, Víctor Rojas, Seymour Cassel, Stanley Tucci, J E Freeman, Red Buttons, Richard Jenkins, Robert Dorfman, Charles Busch, Beatrice Winde, Ann Dowd, Rene Rivera

2022-07-31
Extremt mycket 90-tal bjuds det på i denna mysiga komedi i snygga New York miljöer. Funkar en trist kväll.
2021-12-09
En "gammal" hederlig romantisk komedi, så härligt att se, en som man kan lita på. Här är det ytterligheter åt alla håll. Jag gillade det här, ibland måste man få tro på godheten
supermancover
2020-06-10
Som min vän under skrivit, den är ju himla lökig. Men kan inte låta bli att tycka att den är hiskeligt mysig och att Fonda är så bra och fin.
Asmorod
2020-05-05
Så jävla lökig, men ändå himla mysig.
2019-08-07
Så där, rätt dålig skådisar...
Zingostar
2017-10-24
Tycker filmen är en riktig feelgood film. Cage och Fonda är suveräna i huvudrollerna och Rosie Perez är underbar som Cage fru. En film som är underskattad överlag men som jag personligen tycker väldigt mycket om.
2016-10-15
Helmysig film med mycket värme och bra skådespelare.
Commandante
2014-12-16
Klyschigt dravel.
Tatty
2014-12-11
Riktig bra film och slutet är härlig. Älskar slutet.
chimandra
2014-09-10
Åh så härlig film med strålande skådespelarinsatser av alla. Jag blev så glad av den här filmen och den har ett så fint budskap. Det du ger av äkta kärlek kommer alltid tillbaka till dig tusenfalt så naturlagen. En sanna historia som jag nyligen fick berättad för mig var en kvinna som jag känner hon hjälpte en äldre dam som fick en astmaattack till sjukhuset hon hälsade sedan på damen flera gånger hon var rätt så ensam kort därefter dog damen och min vän fick ärva hennes fina lägenhet i centrala Stockholm värd flera miljoner som tack.Hon ville inte att hennes anhöriga skulle ärva något av henne för de hade aldrig funnits där för henne så varför skulle de få något. Så solskenssagorna finns i verkligheten också inte bara på film. Mirakel händer varje minut på vår härliga spännande planet.