3.1

Polisbil 6-Z-4 svarar inte

Verklighetsbaserad historia om två poliser som stoppar en bil, det visar sig att de som de stoppade var brottslingar. Brottslingarna grips av panik och lyckas övermanna och kidnappa poliserna.

Originaltitel The Onion Field
Regissör Harold Becker
Genre Kriminalare, Drama, 70-tal
Skådespelare John Savage, James Woods, Franklyn Seales, Ted Danson, Ronny Cox, David Huffman, Christopher Lloyd, Priscilla Pointer

Jonas77
2012-03-23
Sevärd film om man gillar Woods.

2011-10-05
Ted Danson är mest bara malplacerad och pinsam.
carnevil
2008-04-03
Översentimental och dessvärre hyfsat ointressant.
jonbo
2007-03-01
Stark film med bra prestationer av Savage och Woods.
seriost
2006-08-20
John Savage gör en utmärkt prestation, fångar ångesten och rädslan perfekt.

2006-07-06
Jag tvingas gå emot vågen av positiv kritik och såga denna film. Jag tyckte det var en olidligt seg film som har en historia som inte griper tag om mig. Regissören lyckas därtill göra några av de mest patetiska sekvenser jag sett på väldigt länge, jag trodde först några dialogscener var skapade som ett skämt innan jag insåg hur amatörmässigt gjorda de faktiskt var. Nä, det här gillade åtminstone inte jag!
Fuze
2006-06-13
Mycket stark och välberättad rulle. James Woods glänser naturligtvis, men även John Savage förtjänar en hel drös applåder för sin suveräna insats. Rekommenderas!
Andy_B
2006-05-14
bra film...känns realistisk
erosagape
2006-04-22
såg 3/4 -80
Czechflash
2006-01-22
Gillade filmen under första halvan, men efter själva kidnappningen, när rättsprocessen tar vid, tappar filmen tempo och blir lite småseg. James Woods gör dock en riktigt bra prestation och borde blivit Oscarsnominerad (han vann iaf en Golden Globe för rollen). Lite besviken ändå då den hade bra potential.