3.2

Polisen som vägrade ta semester

Polisen i Strömstad får ett svårt fall när en död kvinna hittas ute på en av öarna i skärgården.

Originaltitel Polisen som vägrade ta semester
Regissör Arne Lifmark
Manus Gösta Unefeldt
Genre Kriminalare, Mini-serie, 80-tal
Skådespelare Per Oscarsson, Evert Lindkvist, Alf Nilsson, Stefan Ljungqvist, Ulf Dohlsten, Lena-Pia Bernhardsson, Anders Jansson, Ursula Fogelström, Irma Erixon, Doris Funcke

Nalleman
2018-09-16
Bra även detta! Synd att det inte spelades in fler än fem omgångar av denna underbara serie.
AlbinWesley
2016-06-06
Även om det återigen är onödigt utdraget, så har saker äntligen tagit form här i den tredje delen. Fler bra karaktärer som nu känns tydligare, färdiga. Roligare och mer intrikat. Inte så värst bra, men åtminstone trevligt. En klen trea.
Xenox
2012-07-11
Funkar som underhållning.
Hypostas
2012-02-17
Jag har sett om den här filmen och den var inte alls lika bra som jag mindes den. Riktigt seg och tråkig. Allt var INTE bättre förr i tiden. Det här tempot går inte hem på 2000-talet. Sänker samtliga filmer till en tvåa, eftersom jag inte orkar se om dem.
2011-07-27
Småputtrigt, småsömnigt och definitivt ingen demonproduktion, men det flyter liksom på ändå. (7/15)
snyltare
2010-12-21
Spänning på flera nivåer. Tycker att det blir allt roligare att se hur de tre huvudpoliserna utvecklas. Det är också roligt att se en del skådespelare man inte har sett på ett tag, som Lena-Pia Bernhardsson.
Fermis
2010-09-20
"Jag spärrar bara av" haha
yrkeschaufföre
2010-01-01
Mycket välskrivet och välspelat. Jag hade svårt att gissa vem mördaren var.
FabianBom
2009-04-20