2.2

Polisskolan 2 - Första uppdraget

En grupp av polisskolans elever får jobb i ett polisdistrikt som trakasseras av en liga. Chefen är bror till skolans rektor och hotas med avgång om inte distriktet rensas upp.

Originaltitel Police Academy 2: Their First Assignment
Regissör Jerry Paris
Manus Barry W Blaustein, David Sheffield
Genre Komedi, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare Steve Guttenberg, Bubba Smith, David Graf, Michael Winslow, Bruce Mahler, Marion Ramsey, Colleen Camp, Howard Hesseman, Art Metrano, George Gaynes, Bobcat Goldthwait, Julie Brown, Peter Van Norden, Tim Kazurinsky, Ed Herlihy, Sandy Ward, Lance Kinsey, Christopher Jackson, Church Ortiz, George R Robertson, Arthur Batanides, Jackie Joseph, Andrew Paris, Monica Parker

päronanton
2019-07-07
Den är okej. Tycker ettan är bättre!
larsen1976
2018-09-24
INte lika bra som ettan. Men den duger. Lockade till en del skratt.

2017-08-08
Det enda jag gillade med den här filmen var när den slutade.
Starkbröl
2017-07-28
Det är nog bara nostalgifaktorn som gör att de här filmerna får högre betyg än 1-2. Som förstagångstittare är det riktigt riktigt uselt.
Strongbow
2017-03-26
Humor på en nioårings nivå. Älskade den då stundtals riktigt plågsamt att se om den nu. Inte fullt lika sexistisk som ettan.
Zok
2016-06-26
Fungerar bra fortfarande, med en hel del roliga scener.
Rehn108
2016-04-18
Den första av Polisskolan-filmerna jag hade inspelad och kanske den jag sett flest gånger. Då alla rekryter teamar upp med en partner får vi här sisådär 3-4 buddy cop-historier i ett. De är inte roliga. Originalkaraktärerna är ganska bra, de flesta. De sämsta har försvunnit till den här filmen. Kärleksintressena är ointressanta. Skämten är halvbra. Mauser är något sämre än Harris som antagonist på insidan, men han funkar bättre här än i nästa film. Zed är superb som antagonist på utsidan.
Tatty
2016-03-05
Lika galen och rolig som ettan fast riktig skön film.
spielmitmir
2016-02-05
Gillar den, men 1:an och 3:an är bättre! :)

2015-07-09
Helt ok!