1.9

Polisskolan 4 - Kvarterspatrullen

En ny grupp rekryter anländer till polisskolan, denna gång civila frivilliga som vill vara med i rektor Lassards nya projekt - kvarterspatrullen.

Originaltitel Police Academy 4: Citizens on Patrol
Regissör Jim Drake
Manus Gene Quintano
Genre Komedi, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare Steve Guttenberg, Bubba Smith, Michael Winslow, David Graf, Marion Ramsey, Leslie Easterbrook, George Gaynes, GW Bailey, Lance Kinsey, Tim Kazurinsky, Bobcat Goldthwait, Billie Bird, Corinne Bohrer, Brian Backer, David Spade, Sharon Stone

päronanton
2019-07-20
Jag tycker denna är bra, helt klart bättre än trean.
yrkeschaufföre
2018-12-22
När jag tänker på den här får jag positiva minnen men det måste bero på att jag sett den många gånger i yngre tonåren. För den är inte bra!
larsen1976
2018-09-27
Bästa scenen är när den kvinnliga polisen frågar vem som vill rädda henne :D

2017-02-08
Får en svak treer p g a musikken og Proctor.
2016-10-07
Skämten är repeterade en gång för mycket och nu körs de ett varv till. Filmen i sig är egentligen mest en samling mer eller mindre roliga sketcher, och visst funkar det om man är på humor. Sen finns det ett nostalgiskt värde värt att väva in här oxå. Men överlag känns del 4 som sista "riktiga" Polissolan, för det blev knappast bättre....
Rehn108
2016-04-20
Precis som första och tredje filmen handlar det om nya rekryter som kommer till Polisskolan och alla knasigheter som uppstår när de inte kan någonting. Precis som i både de tidigare uppföljarna har filmmakarna filtrerat bort de karaktärer som funkat sämst och nu introducerat ett gäng nya. De nya är inte så roliga tyvärr. Vissa av de gamla är inte så roliga heller. Som den japanska utbytespolisen till exempel, eller Tackleberrys svåger. Bäst är dynamiken mellan Zed och Sweetchuck, där har vi ju karaktärsutveckling på riktigt - sedan de två introducerades för 2 filmer sedan. Sedan är jag alltid svag för den (i de 4 första) återkommande scenen där någon snubblar in på Blue Oyster Bar och blir indragen i en tango till tonerna av El Bimbo. Sämst är mycket av det återkommande tråkiga. Filmen är bättre än trean men sämre än de första två.
Tatty
2016-03-05
Inte så rolig, lite seg och långtråkigt. De andra första filmerna är bättre.
Fläskkäft
2015-06-12
Del 4 känns väldigt urvattnad, betvivlar att dom ens hade ett manus utan sydde ihop en film av flertalet kortare sekvenser. Det skulle alltså bli ännu sämre men jag föredrar faktiskt del 5 framför den här. Att vara med i dessa uppföljare måste ha varit mycket otacksamt för skådespelare som satsade seriöst på sitt yrke. Steve Guttenberg gav upp efter den här och jag förstår honom. Skämt återanvänds och det är aldrig något bra tecken. Självaste Sharon Stone skymtar förbi i en helt meningslös roll. Musikslingan är fortfarande väldigt uppiggande och medryckande och vissa skämt(även om de är få) skrattar jag gott och högt åt.
Dele
2015-05-24
Väldigt tramsigt, och många skämt återanvänds, men faktiskt något "bättre" än trean.
myslas
2014-02-22
Så man använder några av världens absolut bästa skateboardåkare i en väldigt lång scen i början av filmen för att introducera ett par karaktärer. Sedan får dessa karaktärer knappt vara med i resten av filmen och försvinner helt och hållet under andra halvan? Det är bara en av många konstiga och dåliga saker med manuset till den här filmen. Det är lite synd för idén i sig med att involvera civila är bra. Det är synd på så fina karaktärer att de får så lite att jobba med. Det finns ett par småroliga scener som räddar upp filmen från en etta, men man kan förstå att många av skådisarna lämnade serien efter denna filmen.