Poltergeist

En familj blir besökta av spöken i deras hem. Först verkar andarna vänliga, och flyttar mest runt objekt i huset för skojs skull, men det hela tar en otäck vändning när spökena börjar terrorisera familjen och kidnappar den yngsta dottern.

Originaltitel Poltergeist
Regissör Gil Kenan
Manus David Lindsay-Abaire
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Sam Rockwell, Rosemarie DeWitt, Saxon Sharbino, Kyle Catlett, Kennedi Clements, Jared Harris, Jane Adams (II), Susan Heyward, Nicholas Braun, Karen Ivany, Patrick Garrow, Soma Bhatia

päronanton
2020-06-04
Dom gamla Poltergeist filmerna ifrån åttiotalet är mästerverk enligt min åsikt! Denna var väl okej men inte mer än så, Känns som att allt stressas fram. Dom gamla filmerna hade en mer kusligare atmosfär över sig.
2019-10-04
Det är svårt att inte sitta och jämföra med originalet, att se hur de har klantat bort allt som gjorde det till en bra skräckfilm. Men om man försöker bortse från jämförelsen; Poltergeist är en produktionsmässigt stabil skräckis för äldre barn, i vilken allt bygger på jump scares. Poltergeist från 2015 är långt ifrån skit, men särskilt bra är den inte. (6-/15)
janne
2017-12-31
Jag tycker att den tidigare versionen är bättre. Jag tycker att den här är i alla fall värd en trea.
Murvel48
2017-03-28
Obegripligt att man väljer att satsa på en remake som på alla plan är sämre än originalet. En mycket svag tvåa.
lrenner
2017-03-26
Skit.
Tatty
2017-03-20
Faktisk bra film! Älskar att Sam Rockwell är med i filmen. Men måste säga att originalet är bra och känns mer läskigare än denna. Fast denna var spännande ändå!
ekneB
2016-10-09
Den är ju inte direkt dålig, men det är inte bra heller. Den är mest "Meh..". Ingen film som kommer lämna något direkt spår efter sig när den är över, men helt lagom okej för att funka som en popcornskräckis.
Halofreak92swe
2016-06-08
Helt ok remake. Rätt mysig stämning men kunde gärna fått vara läskigare.
Jensx15
2016-02-10
Alltså... Pappan? Vad hände där egentligen?
2016-02-07
Vill man se Poltergeist ska man för guds skull åtm se originalet innan man ger sig i kast med den här. Trots att den nästan är en total ripoff handlingsmässigt saknar nya Poltergeist det mesta som gjorde föregångaren så bra. Här finns ingen karaktärsuppbyggnad alls och ingen krypande spänning och atmosfär. Allt man förväntar sig ska hända öses på i rasande tempo för att täcka in 90 minuter och då är det ingen som bryr sig hur det gick. Att den undkommer bottenbetyget beror endast på att skräpet var hyfsat underhållande och lättsmält med några snygga effekter, men sammanfattningsvis enbart en modern snabb resumé av klassikern med samma namn från 1982.