Polyester

Francine träffar en stilig "polyesterprins" och tror att lyckan äntligen har kommit.

Originaltitel Polyester
Regissör John Waters (I)
Manus John Waters (I)
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Divine, Tab Hunter, Edith Massey, Mink Stole, David Samson, Mary Garlington, Ken King (I), Joni Ruth White, Hans Kramm, Stiv Bators, Rick Breitenfeld, Michael Watson, Derek Neal, Jean Hill

stgurgel
2017-03-23
Precisely the utter trash it was intended to be. Hadde nöjet att se den i Odorama tack vare Cinemateket och folkets bio. Den gimmicken får också betyg 3, ungefär hälften av dofterna var klockrena medan andra hälften inte riktigt gick att avgöra vad dom luktade.
fredrikj
2014-11-09
Hela humorn ligger i luktkorten och det konsekventa drivandet med publiken.
TobiasRydén
2014-11-07
Bitvis väldigt rolig film med många skojiga uppslag och karaktärer. Men mot slutet blir den lite tröttsam.
C12
2014-10-17
Förfärlig film, men luktkortet var ett udda grepp och antagligen enda skälet till att filmen fortfarande är ihågkommen.
ouimadame
2014-10-14
Skön upplevelse med luktkort på cinemateket ikv!
xhalelife
2014-10-11
Till att börja med vill jag tacka Flimmer som visade denna och hade med luktkort som sig bör. Den här filmen är verkligen bortom alla förklaringar. Enligt mig är detta verkligen definitionen av en film som är så dålig att den blir riktigt bra. Jag skrattade under nästan hela filmen av de charmigt överspelade karaktärerna och rynkade på näsan åt alla lukter som dök upp under filmens gång. Till dig som läser denna kommentar; om du någon gång får möjligheten att se denna tillsammans med ett Odorama-kort så borde du verkligen gå och se den, du kommer inte ångra dig!
nana89
2014-10-09
Såg den som den skall ses: på bio och med original Odorama kort. (Stort tack till fantastiska Flimmer Film Festival!) Men... luktkortet är faktiskt fruktansvärt vidrig - allting luktar bara intensiv kemisk...förstörde mer än det bidrog för mig.
LuxLisbon2
2013-05-05
En stackars hemmafrus resa till ett nervöst sammanbrott på 70-talet. "See, it isn't hard to be normal!"
RickDekard
2010-02-11
Wow!!! En luktfilm...
alexi
2010-01-04
Hehe Waters e skön :D! Dock hör den inte till hans bästa!