2.3

Poppers pingviner

Tom Popper lever ett hektiskt liv i New York där karriären kommer före allt, fram till den dag då han får ett oväntat arv i form av ett gäng pingviner. Pingvinerna visar sig inte vara det lättaste av husdjur och vänder upp och ner på hela Poppers tillvaro men kanske är de ändå precis vad han behöver?

Originaltitel Mr. Popper's Penguins
Regissör Mark Waters
Manus Sean Anders, John Morris, Jared Stern
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Jim Carrey, Carla Gugino, Madeline Carroll, Angela Lansbury, Ophelia Lovibond, Philip Baker Hall, James Tupper, Maxwell Perry Cotton, Kelli Barrett, Dominic Chianese, Matthew Wolf, Clark Gregg, Jeffrey Tambor, David Krumholtz, William Charles Mitchell

dudson
2019-04-19
Skön film med humor guden Carrey. Vågat slänga in pingviner i handlingen. Dom gör fan bra ifrån sig. Satans roliga upptåg hela tiden. Ja en riktigt skojsig rulle man blir glad av.
smichael
2018-12-27
Pingviner är ju trendiga och så.
dafreakish
2017-05-03
Men Carrey, varför? Ingen vidare boost för karriären med den här tågolyckan till film. Ett sorgligt försök till att göra en unken 90-talsdoftande familjefilm där inget känns fräscht. Pingviner och moralkakor som flyger ut genom öronen. Ruttet.
Dream
2016-07-09
Vansinnigt dåliga effekter, där typ allt är CGI och animation. Okej! Man kan kanske inte förvänta sig att det ska vara bättre när Pingvinerna är inomhus, då det är ologiskt med verkligheten, men jag hade hellre sätt en film i ett riktigt vinterlandskap med riktiga Pingviner. Den ända behållningen med filmen är Jim Carrey.
TonyMontana
2015-12-20
Amerikanskt krimskrams på hög nivå. Pingvinerna lyfter dock filmen. 2a
amotherscrime
2015-01-20
Småmysig och rätt rolig. Perfekt för en seg söndag typ.
2015-01-19
Det är verkligen bara semestern som kan få mig att se film jag trodde jag hade bestämt att aldrig se. Denna film följer en mall i genren familjekomedi, innehållandes djur och barn, som jag har sett otal gånger tidigare Det finns ingen originalitet och inga överraskningar i handlingen under filmens gång. Ändå kändes detta inte som ett slöseri av tid för mig. Jag var på rätt humör för detta och Jim Carrey visade att det finns fortfarande stunder här och där som han kan få mig att skratta. 2+
Tatty
2014-12-24
Riktig härlig film med pingviner. Man blir kära i dem. Jim Carrey är bra i filmen. Rolig, bra, mysig och galen film.
Dutch
2014-11-26
Det här gjorde ont
HencePence
2014-01-21
Bagatell med en trött Jim Carrey ("pingvinerna" utspelar honom...). Skrattade några gånger, men såhär efteråt minns jag inte riktigt varför. Svag tvåa.