2.3

Porky's

En berättelse om några tonåringar i 1950-talets USA. Filmen följer sex high school-elevers öden och äventyr när de med alla medel försöker få till det på den ökända strippklubben Porky's.

Originaltitel Porky's
Regissör Bob Clark
Manus Bob Clark
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Dan Monahan, Mark Herrier, Wyatt Knight, Roger Wilson, Cyril O'Reilly, Tony Ganios, Kaki Hunter, Kim Cattrall, Nancy Parsons, Scott Colomby, Boyd Gaines, Doug McGrath, Susan Clark, Art Hindle, Wayne Maunder, Alex Karras, Chuck Mitchell, Eric Christmas, Bill Hindman, John Henry Redwood, Jack Mulcahy, Rod Ball, Ilse Earl, Jill Whitlow
Betygsantal 1974

RunRiot
2018-04-07
Jag kan sällan relatera till begreppet guilty pleasure eftersom det är ytterst få saker jag skäms över, men den här filmen kan nog vara så nära man kommer. Den är ett riktigt skolboksexempel på icke-pk med en hel del riktigt sunkig sexism. Alla kvinnliga karaktärer är antingen sexobjekt eller förlöjligade och body shamade, och storyn är riktigt rövig ibland. Däremot är den jävligt rolig, vissa scener får mig att tappa andan av skratt och det är en ovanligt fin porträttering av manlig vänskap, så pass att jag nästan blir lite avis. Personligen tycker jag att tvåan är snäppet bättre med en del vassare skämt och bättre handling, men den här är absolut en klassiker av en anledning.
Rehn108
2016-04-18
Jag trodde filmen skulle vara lite småkul men den är verkligen dålig. Tomma karaktärer, hackig story, verkligen genomusla kvinnoporträtt. Bäst med filmen är nog interiören av Porky's, den är riktigt lyckad som äckligt sunkhak. Jag menar, en skylt på golvet som visar rekordet i längdspottning? Det är briljant. Det sämsta med filmen är den otroligt oengagerande storyn. Filmen kommer fortsätta dyka upp på listor med highschool-klassiker tack vare den berömda duschscenen där ett antal förekomster av Full Frontal Female Nudity™ får sådana som jag att minnas att vi såg och uppskattade den här filmen i tonåren. Låt inte era valpiga minnen lura er, jag har sett om filmen och den är verkligen superdålig!
KroY
2016-01-01
Nog för att det är en komedi men det intressantaste var nog porträtteringen av judar och svarta.
amam
2015-09-30
Porky's är en klassiker inom sexkomedierna men det innebär inte att den är speciellt bra tyvärr. Stark tvåa.
2014-12-05
Denna film tyckte jag var riktigt kul när jag var yngre kanske just för att jag var alldeles för ung för att fatta allt snack om sex men tillräckligt gammal att inse att det var något spännande. Idag får den fortfarande mig att le men jag ser den idag mer som en bild om vad som var inne på 80-talet när det kom till tonårskomedier. 3-
2014-04-10
Skrikig, skränig och sexfixerad komedi. Utspelar sig under 50-talet, men 80-talet är svårt att förklä och går ej att gömma och tur är väl det, för det här är helt okej om man tar den för vad den är.
Dutch
2013-10-21
Porky var ju skön, kändes som han fick oförtjänt mycket skit här den stackarn.
filmfreak1
2013-01-02
När humorn slår rätt i Porky's, kan det inte bli mycket roligare. Men tyvärr händer det alldeles för sällan för att få ett högre betyg.

2012-04-18
Ojojoj. Pappa till alldeles för många exakt likadana filmer. Har sina garv, men det är inte mycket att minnas.

2011-08-08
Ikke alls så morsom som jeg huskte den.