1.9

Porkys hämnd

Grabbarna från de två tidigare Porky's-filmerna är fortfarande ute efter sex och efter att sätta dit Porky, särskilt efter att de får veta att Porky har hotat deras baskettränare. Enda problemet är att Porkys strykfula dotter går och blir kär i Meat.

Originaltitel Porky's Revenge
Alternativ titel Porky's 3
Regissör James Komack
Manus Ziggy Steinberg
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Dan Monahan, Tony Ganios, Wyatt Knigt, Kaki Hunter, Mark Herrier, Scott Colomby, Nancy Parsons, Chuck Mitchell, Rose McVeigh, Fred Buch, Wendy Feign, Eric Christmas, Ilse Earl, Kim Evenson, Heidi Helmer, Nancy Valen

Rehn108
2016-04-28
Precis som i fallet med den första uppföljaren tänkte jag under ganska lång tid att det här nog kommer bli bättre än originalet. Faktum är att jag ganska länge tyckte att det här rentav var en godkänd film. Den hade ju en story, den hade några skämt som ändå var lite kul och den verkade på det hela taget mer genomtänkt. Men när det börjar härjas med Porky igen tappar filmen den sista gnuttan hopp och blir magnifikt ointressant igen. Den glider ner under godkäntgränsen, men är ändå bäst av alla de tre i denna kolossalt underkända trilogi. Ett talande exempel på filmmakarnas bristande känsla för feeling är skämtet när gänget spionerar på två av sina lärare, som har ett helknasigt förspel som de båda tycks gå igång på. De flesta filmer hade visat upp inledningen av knasigheterna och kanske smygtittarnas häpna miner innan de fade:ade ut till en scen som utspelar sig senare. Men i Porky's får vi förstås se det knasiga förspelet i åtminstone fem minuter, trots att skämtet egentligen toppade i samma stund som vi först presenterades för knasigheterna. Det bara fortgår utan någon finess. Nåväl. Nu har jag sett klart de tre och kan lägga Porky's bakom mig för resten av livet.
KyLLo
2015-04-19
Jag tycker att den är helt okej. Lite Sista natten med gänget möter American Pie. Fick en beräknad etta, men den får en trea.
answai
2011-11-21
Såg denna som barn, och fann den då lite underhållande. Men nu: en riktig skräpfilm.
petson81
2008-03-27
Vad säger man? Kult så det står härliga till
mammii
2008-03-15
hhahhha domhär filmerna azzzz :) .
IrwinFletcher
2008-03-12
Sämsta collegekomedin någonsin!
Aidahog
2008-03-08
Ehum...nja, alltså. Har de verkligen ett manus att gå efter?
eluned
2008-01-25
haha, tack för infoändringen ;)
Skattmasen
2008-01-24
Ja vad ska man säga, Det räcker att se den en gång, Den håller ungefär samma humor/klass som de 3 första polisskolan filmerna.
eluned
2008-01-23
sexiga?! de tyckte ju att hon var ful... nu blir jag förvirrad!