Portrait Werner Herzog

Werner Herzog om Werner Herzog - ett tidigt självporträtt. Herzog berättar om uppväxten på den bayerska landsbygden, sin passion för långa vandringar, sitt backhopparintresse och självklart sina filmer.

Originaltitel Porträt Werner Herzog
Regissör Werner Herzog
Genre 80-tal, Kortfilm, Dokumentär

DanielMott
2008-09-27
En liten bayersk bagatell minsann!
vamstad
2008-06-04
Ifall man har sett "Was ich bin sind meine filme", "Burden of dreams" och "Mein liebsten feind" så återstår bara en ny upptäckt i denna film: Herzog ville av någon anledning ta med Kinski upp i Himalaya men tvivlade på att den drygt femtioåriga skådespelaren skulle orka. I övrigt är det intressant att se hur många av Herzogs filmer som har någon slags koppling till den plats i Bayern där han är uppväxt, hans barndoms "kungarike".
Hangaround
2006-01-25
Werner Herzog refererar till Werner Herzog? En kortfilm som mest är intressant för någon som vet en del, men inte för mycket. Herzog berättar om sitt ursprung, visar sitt hus, sin stad och är mycket personlig på ett i största allmänhet Herzogskt vis. Varför filmen över huvud taget existerar är jag lite förundrad över. Dålig vill jag i alla fall inte kalla den.