2.2

Poseidon

Lyxkryssaren Poseidon överraskas av en jättevåg, Många passagerare och delar av besättningen omkommer och resten befinner sig i uppenbar livsfara. En mindre grupp bestämmer sig för att med livet som insats ta sig ut till räddningen genom det upp- och nedvända fartyget innan det går i kvav.

Originaltitel Poseidon
Regissör Wolfgang Petersen
Manus Mark Protosevich
Genre Äventyr, 2000-tal, Action, Thriller
Skådespelare Josh Lucas, Kurt Russell, Jacinda Barrett, Richard Dreyfuss, Emmy Rossum, Mía Maestro, Mike Vogel, Kevin Dillon, Freddy Rodriguez, Jimmy Bennett, Stacy Ferguson, Andre Braugher, Kirk B R Woller, Kelly McNair

päronanton
2018-10-28
Den är väldigt spännande!
2018-05-09
Gäsp! Var ju inge spännande alls när jag såg den för 100 år sedan...
Asmorod
2016-12-31
Stark 2a.
92axha10
2016-02-20
Väldigt stabil popcorn-rulle som man kan titta igenom och ha skoj med och glömma bort senare.
BarryHero
2015-03-12
En hel del riktigt tuffa effekter och jag gillar katatrofilmer men det ar inte tillrackligt engagerande for ett godkant betyg tyvarr. Satte en trea forst men det kanns fel. Hade garna fatt ta mer tid innsn olyckan for att lara kanna karaktarerna mer och hade garna fatt se fler bilder utifran skeppet for att forstarka kanslan om hur det ror sig om en upp och ner-vand bat.
2014-12-21
Denna filmen lyckas få mig såpass engagerad i händelserna att jag är koncentrerad på vad som sker i filmen men samtidigt så ger den ingenting utöver det. Man har ju sett allt detta förut men som sagt går den på TV och man inte har sett den förut så kan den fungera. 2+
Tatty
2014-02-12
Så spännande att man vrider på fötterna av nervositet! Bra och lite sorglig film.
HarryDunne
2013-08-22