2.8

The Riot Club

Två förstaårsstudenter vid Oxford University går med i en ökänd förening vid namn Riot Club, där anseende kan skapas eller förgöras under en enda kväll.

Originaltitel The Riot Club
Regissör Lone Scherfig
Manus Laura Wade
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Max Irons, Sam Claflin, Douglas Booth, Sam Reid, Freddie Fox, Ben Schnetzer, Matthew Beard, Olly Alexander, Josh O'Connor, Jack Farthing, Holliday Grainger, Gordon Brown, Jessica Brown Findlay, Michael Jibson, Natalie Dormer, Tom Hollander

Skapad 2019-12-11 av Albion1
Det är intressant att Lone Scherfig, en dansk filmregissör, har en sådan fascination för allt engelskt. Efter att hon tidigare filmat en berättelse om en tonårsflicka i 1960-talets London, henne...   Läs mer »

Ranma
2021-08-19
Sevärd, men fan vad arg man blir. Hade gärna sett ett mer samlat slut, men samtidigt passar det att den slutar som den gör eftersom det ännu mer ger känslan av att skiten hör till deras vardag.
Jompalompier
2020-06-23
Svårt att hålla isär en dem karaktärer. Abrupt och dåligt slut. Många obesvarade frågor. Ändå en del humor och en sevärd rulle.
Harford
2020-04-24
En film som säger mer om både Storbritannien och Sverige än många inser.
Albion
2020-04-09
En i de flesta aspekter helt meningslös film. Man kan undra vad det säger att göra en film om överklassens förakt mot folket? Jo, mest att man själv sitter inne med en rejäl skopa överklassförakt istället kanske. Betyget blir en 2;a
fridenpaden
2017-11-04
Jädrar vad jag hatar såna här muppar. "Erkänn att du egentligen vill vara en av oss." Nej, tack. Både Bullingdon och Stureplan kan gå och gömma sig.
Murvel48
2017-01-09
Vem fan var vem? Alla såg ju likadana ut. För övrigt är det en osympatisk skitfilm om ett värdelöst sopgäng.
BrutusBeefcake
2017-01-03
Blandar och ger, ganska så ojämn. Tycker den lyckas blanda humor och allvar briljant, men några av karaktärerna känns slarvigt skrivna, samtidigt som några är riktigt bra. Mot slutet spolar det härligt ut, rika svin är intressant på film tycker jag. (9+/15)
KyLLo
2016-10-14
Soundtracket lyfte mer än filmen.
ekneB
2016-07-04
gillade filmen starkt. Men likväl blir jag besviken när jag inser att filmen inte har något direkt slut. En film som jag ville se mer av och förväntade mig mer av men sen tog den slut bara sådär. Sevärd!
Roswall
2016-06-23
Svag 3a. Något förutsägbar och gjord, stark periodvis, men jag berättar inget utav vikt.