3.2

Postmannen ringer alltid två gånger

Frank stannar vid en diner i Kalifornien och blir erbjuden ett jobb. Stället drivs av Nora och hennes make John. Inom kort inleder Frank och Nora ett passionerat förhållande och börjar även smida planer på att röja Noras make ur vägen.

Baserad på romanen The Postman Always Rings Twice av James M. Cain från år 1934.

Originaltitel The Postman Always Rings Twice
Regissör Bob Rafelson
Manus David Mamet
Genre Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller, 80-tal
Skådespelare Jack Nicholson, Jessica Lange, John Colicos, Michael Lerner, John P Ryan, Anjelica Huston, William Traylor, Thomas Hill, Jon Van Ness, Brian Farrell, Raleigh Bond, William Newman, Albert Henderson, Ken Magee, Christopher Lloyd

2017-01-25
Var förvisso väldigt länge sen jag såg den men minns att jag tyckte den var väldigt bra, trots Langes medverkan.
2014-12-05
När man hör talas om denna film så brukar alltid sexscenerna vara det första som man förknippar med denna film. Efter att ha ett filmen så måste jag säga att angående det så är de mer våldsamma än erotiska. I övrigt, trots bra skådespelare, så blir det ibland rätt av tråkigt. Dock finns här Sven Nykvists stämningsfulla fota att njuta av. 3-
DonActive
2014-10-13
Mycket bra film med bra insatser av skådespelarna i de bärande rollerna. Greken är ful, fet, svettig och omedgörlig. Som vanligt alltså.
LTT86
2014-06-06
En väldig bra film, kändes väldig trög och långsamt ibland men det funkade väldig fint. Men det var nånting här som saknades som var anledningen till att jag tittade på filmen. Vad kan det vara? Vad var det som den här filmen saknades? Vad kan det vara? Vad kan det vara.... CHRISTOPHER LLOYD!!! Jag var så suger på se Christopher Lloyd och Jack Nicholson tillsammans! Men han var bara med i en och en halv minut i samma rutan! Det gjorde mig besviken.
ClintanTheKing
2013-04-21
Bra thriller! Nicholson som smågalen svindlare är högst underhållande och Lange som servitris var fin att vila ögonen på. Gillade denna.
Berniey
2013-01-31
Sevärd film! Nicholson och Lange är utmärkta!
Gigi1943
2012-02-24
Lange är supersnygg men Jack har jag aldrig gillat (hatar Gökboet, men det är man väl ensam om förstås...), det var ju intressant att få en förklaring på vem som "ringer två gånger ...". Har även sett den äldre upplagan, svårt att säga vilken som är bäst (måste se om den om det går). Men filmen får en stark 3a av mig, den är underhållande och blev man förvånad när man såg vem som stod för foto? Ingalunda, Svenne är super!!!
DanielMott
2009-05-10
Bob Rafelsons neo-noir-adaption av James M. Cains klassiska roman har fått utstå en del i min mening orättvist spe genom åren. Visst - det är inget mästerverk - men om Tay Garnett fått göra sin film igen på åttiotalet hade den förmodligen inte blivit så mycket annorlunda. Plus för det fina fotot, av Sven Nykvist. Betyg: 3+
Brigante
2008-06-19
Mycket bra film. Även om man ju har höga krav på Nicholson levererar han en mycket bra prestation. Även Lange är bra i sin roll men det som imponerar mest är stämningen som genomsyrar hela filmen. Rafaelson har gjort ett mycket bra jobb och jag kan bara buga och bocka åt den här nyinspelningen.
Giddero
2008-03-09
Rätt bra film, underhållande och riktigt spännande! Har dock svårt att inte garva när jag ser nicholson, skönare kille får man leta efter:)