3.7

Prayers for Bobby

När den djupt religiösa Mary Griffiths tonåriga son Bobby börjar inse att han är homosexuell, gör hon allt för att omvända honom och börjar en aggressiv kamp för att rädda hans själ från att brinna i helvetet. Detta får tragiska konsekvenser för familjen.

Originaltitel Prayers for Bobby
Regissör Russell Mulcahy
Manus Katie Ford
Genre Drama, Biografi, 2000-tal
Skådespelare Sigourney Weaver, Henry Czerny, Ryan Kelley, Austin Nichols, Carly Schroeder, Shannon Eagen, Scott Bailey, Rebecca Louise Miller, Dan Butler

LTT86
2015-01-12
Om nån undra varför jag älskar Sigourney Weaver väldig mycket, så är det här anledningen.
Venatici
2014-08-24
Så vacker, så viktig. Det skrämmande är, att filmen fortfarande är viktig. Det ska den egentligen inte behöva vara.
oskarchucky
2014-06-28
oj då
juvell
2013-10-21
jag blir så fruktansvärt arg och ledsen.
jskogh
2013-08-23
Fantastiskt många snygga bilder, men framför allt en film som verkligen berör. Den gjorde mig så arg att jag ville slåss och fick mig att börja gråta som ett litet barn. Kanske lite för seg mot slutet men sista kvarten är det bästa jag sett på oerhört länge, på snudd till någonsin.
Mangeldh
2013-03-02
Som alla tv-filmer så är känns filmen platt jämfört med riktiga hollywood produktioner. Men det spelar i detta fall ingen roll då det är budskapet i denna film som gör den så mäktig!! Tycker Sigourney Weaver gör en strålande insats och hjälper till att filmen förtjänar sin femma!
yrkeschaufföre
2012-12-24
En riktigt tung film som berörde mig, mycket tack vare Sigourney som spelar vidrig så övertygande att jag sitter å hatar henne men sen känner jag ändå med henne. Snudd på femma faktiskt.
annchen81
2012-12-12
Kanske inte egentligen en femma, men mer än en fyra och jag delar så sällan ut femmor. Det var alla tårar som fick det att rinna över, så att säga. Bobbys öde kändes möjligtvis som det hamnade för tidigt i filmen. Sigourney var bäst, om än stundvis väldigt osympatisk.
Taandborste
2012-11-20
Egentligen inte så speciell, men väldigt berörande.
emmalona
2012-10-10
Otroligt stark och bra film! Berörande och känslosam, se den!