3.3

Preludium

Under en sällsam kväll i Köpenhamn kommer fem människors liv att korsas. Ruth letar efter sin försvunne fästman Milovan. Kanske kan den sexmissbrukande livsgurun Lars hjälpa henne? Lars fru Eva tänker lämna honom och resa till Rio med älskaren. Samtidigt planerar andreviolinisten Lukas ett dåd som ska göra honom till försteviolinist. Och Milovan är tillbaka, för att begå en sista brottslig handling. I en enda tagning nystas den trassliga historien upp. Allt mot en bakgrund av autentiska bilder från en stad gripen av irakisk fotbollsyra.

Originaltitel Preludium
Regissör Johan Melin
Manus Johan Melin
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Anna Fabricius, Lai Yde Holgaard, Patricia Schumann, Zdravko Milanovic, Nicolei Faber

ErnstBlofeld
2008-08-08
Dumt så in i helvete
Toubkal
2008-05-25
Intensiv berättelse klart värd en femma.
rag
2008-02-03
Gillar inte skakiga kameror egentligen, men bara idén att göra tillbakablickar utan att klippa är ju enormt cool. Och ett par väl berättade historier på det, så är jag såld.
CissiLä
2008-02-03
Gick och såg den i tron om att jag verkligen inte skulle gilla den, men blev positivt överraskad. Otroligt häftigt att filmen är 2 timmar lång men gjord i ett enda klipp.
markkula
2008-02-03
Hade det inte varit för Lukas så hade det nog kunnat bli en femma.