Pretty Woman

En prostituerad kvinna möter av en händelse en framgångsrik affärsman. Detta leder till en högst oväntad kärleksaffär och en modern askungesaga.

Originaltitel Pretty Woman
Regissör Garry Marshall
Manus JF Lawton
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Julia Roberts, Richard Gere, Laura San Giacomo, Jason Alexander, Ralph Bellamy, Hector Elizondo, Amy Yasbeck, Elinor Donahue, Judith Baldwin, Alex Hyde-White, Hank Azaria, Larry Hankin, Patrick Richwood, Al Sapienza, Larry Miller

Dele
2021-08-26
Visst är det ensidigt, föråldrat och klyschigt men som underhållningsfilm fungerar det ändå. Finslipat och proffsigt in i minsta detalj, med en del hjärta och värme. Hollywood i sitt esse!
KAVRING
2021-02-14
Föråldrad.
BarryHero
2020-04-13
Richard Gere och Julia Roberts har visserligen mycket kemi men att detta skulle vara århundradets komedi har jag svårt att greppa. Det känns heller inte som om filmen har åldrats särskilt väl med tanke på dess tema. Dock ska det nog understrykas att jag inte är målgruppen för denna film. Kul att se Jason Alexander i en liten och ovanlig roll.
STHRUDTS
2019-05-13
Dötrist snuttefilt för torskar
KyLLo
2018-12-20
Ungefär som förväntat. Förvånande att en romantisk komedi från 1990 fortfarande väcker så starka känslor hos en del.
sodomiten
2018-12-16
Roy Orbisons låt "pretty woman" måste vara en av de mest spelade radio hits genom alla tider. Det kan man inte förstå. Det händer ju ingenting. Vilken jävla tråkig film.
2018-02-14
Allting behöver ju inte alltid vara så himla gravallvarligt jämt, om man bortser från PK och patriarkatet här, så kan man åtminstone le åt den här filmen ibland.
RunRiot
2017-08-27
Mestadels rätt creepy historia faktiskt. Jag förstår inte riktigt varför den fått så mycket beröm.

2017-02-23
Det blir ikke mer Hollywood enn så her.
Albion
2017-02-20
Omtitt efter många år. Visst är det klämkäckt, romantiskt och charmerande och kemin mellan de båda är enastående. Jason "George Costanza" Alexander fungerar dock inte alls lika bra som i Seinfeld. Betyget blir en svag 4;a, dvs 4- denna gång.