2.6

Prevenge

Ruth är en höggravid blivande mamma som övertalas av sitt misantropiska ofödda barn, som kommunicerar med henne från livmodern, att mörda vilt skilda främlingar.

Originaltitel Prevenge
Regissör Alice Lowe
Manus Alice Lowe
Genre Komedi, Fantasy, Drama, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Alice Lowe, Dan Renton Skinner, Jo Hartley, Tom Davis (II), Leila Hoffman, Kate Dickie, Kayvan Novak, Mike Wozniak, Tom Meeten, Marc Bessant, Gemma Whelan, Grace Calder, Eileen Davies, Sara Dee, Elen Rattenbury, Jacqueline Wright, Della Moon Synnott

2019-07-24
Förenklat och på ytan är detta en skräckfilm, med väldigt mörk brittisk humor, om en gravid kvinna som hämnas sin mans död genom att mörda på order från hennes ofödda barn(Fostret pratar alltså med mamman). Utifrån detta ser gillar jag inte alls filmen. Tittar man dock under ytan så får man en film som i sitt visuella berättande är en fantasi som berättar om sorg och depression efter att förlorat en närstående. När jag ser filmen ur detta perspektivet uppskattar jag filmen mycket mer.
TheHorrorfan
2019-06-13
Riktig b-film. Idéen är ju lite små cool, men ganska dåligt genomförd.
92axha10
2018-10-13
Riktigt absurd komedi som fick mig att skratta flera gånger. Manus och skådespel väger upp för brist på budget.
haajen
2018-08-21
Aningens underhållande men mest en axelryckning.
Dream
2018-08-20
Stämmer bra in på hur en psykisk sjuk person känner och tänker. Lite B - film i mellan åt, men annars helt okej samt annorlunda. Betyg 3.
Arensberg
2018-08-18
det är väl 100% logik i allt, kanske det som gör det lite förutsägbart, men rolig överlag och kul huvudroll. skönt med en oklassisk slasher utan unga topless tjejer typ
KyLLo
2018-08-16
Vill man se en slasher med fysisk ohälsa är Spider Baby ett bra alternativ.
KyLLo
2018-08-14
Ett ofött barn som pratar och ger order om att döda. Kom igen! Redan där fallerar det. Sedan finns det inget särskilt mål med dödandet eller försök till utveckling heller. Ingenting sympatiskt. Inte heller något mönster eller logik i dödandet. Ingenting som skapar spänning och väcker tankar. Det gör det väldigt tråkigt och förutsägbart. Inte heller någon humor att tala om. En film i stil med Mördande konkurrens hade däremot kunna bli något.