3.5

Primal Fear

Martin Vail är en ärelysten advokat som tar sig an ett fall i förhoppning om att han ska hamna i rampljuset.

Originaltitel Primal Fear
Regissör Gregory Hoblit
Manus Ann Biderman, Steve Shagan
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Richard Gere, Edward Norton, Laura Linney, Andre Braugher, Maura Tierney, John Mahoney, Alfre Woodard, Frances McDormand, Terry O'Quinn, Steven Bauer, Joe Spano, Tony Plana, Stanley Anderson, Jon Seda, Reg Rogers, Kenneth Tigar

2018-01-23
Gillar den!!
2017-08-15
En sådan där trivsam och småspännande thriller som så ofta kom ut under 90-talet. Kompetent hantverk och en Gere som klarar sig bra utan att kisa sig igenom alla scener.
Johan2006
2017-04-24
De sista minuterna var helt onödiga och förstörde filmen för mig. Annars rätt habilt hantverk men inte mer. Många 90-talsrullar är sådana. Dock undrar jag: ser det verkligen ut så här i USA's rättsalar? Det var lite väl många whiskeyglas och lawyers in action på stan för att det ska kännas trovärdigt. Ser man denna film, drick några öl och ät popcorn och försök inte bli intelligent. Edward Norton är inte helt slipad än, men man ser att han verkligen har potential.
Rhofpheh
2017-03-25
Spännande story och bra skådespelarinsatser, men i slutändan känner jag att det är alldeles för många lösa trådar för ett högre betyg.
Engravadlax
2017-02-23
Jag är inte jätteimpad med Norton, eller med handlingen. Annars kul att se en ung Andre Braugher.
2016-11-14
Skådespelarna gör bra ifrån sig och som helhet är filmen ganska spännande, men upplösningen kunde ha gjorts bättre. Svag 4:a.
Jamesa
2016-10-30
Starkt skådespel,Edward !
lurkan
2016-08-03
Grymt skådespel av Norton!
Xtro
2016-07-12
Hade kunnat få högre betyg om nånting mer var lika lysande som Norton.
BrutusBeefcake
2016-07-06
Nog den mest underhållande rättegångsfilmen jag sett hittills och Norton är ju som i princip alla andra säger fantastisk. Det osar 90-tal runt hela filmen vilket jag bara ser som positivt. Men det är ändå ganska standard och rättegångsfilmer är inte helt min kopp te, så stannar på en trea. (9/15)