2.2

Prime Time

Den populära programledaren Michelle Carlsson skjuts ihjäl efter en avslutad tv-inspelning på ett slott i Sörmland. Mördaren måste finnas bland de tio personer som festade med Michelle under hennes sista natt. En av de tio misstänkta är Annika Bengtzons bästa vän Anne Snapphane. Annika sätts att bevaka fallet för Kvällspressen. Baserad på romanen "Prime time" av Liza Marklund från år 2002.

Originaltitel Prime Time
Alternativ titel Annika Bengtzon: Crime Reporter - Prime Time, Annika Bengtzon: Prime Time
Regissör Agneta Fagerström-Olsson
Manus Alex Haridi
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Malin Crépin, Björn Kjellman, Leif Andrée, Kajsa Ernst, Erik Johansson (II), Felix Engström, Richard Ulfsäter, Moa Gammel, Josephine Bornebusch, Maria Kulle, Göran Stangertz, Gustav Levin, Jakob Hultcrantz Hansson, Malin Buska, Anneli Martini

2018-01-23
Alla dom här filmerna är totalt värdelösa...
Zebulonm
2015-09-20
Helt ok..
2015-01-14
Mestadels en riktigt pinsam och usel filmupplevelse där den största boven i dramat är skådespelarinsatserna som är under all kritik. Den enda skådespelaren som lyckas övertyga och levererar i sin roll är Josephine Bornebusch. Detta är den andra filmen av de sex nya filmatiseringarna av Liza Marklunds böcker om journalisten Annika Bengtzon. Jag måste säga att jag är väldigt tveksam till att jag ger någon mer film i denna serien en chans.
Djason
2014-03-10
Malin Crépin är väl helt ok som Annika Bengton men själva historian känns barnslig, och alla personer i filmen känns så jäkla osympatiska på något sätt, svårt att fatta tycke för något då.
AlbinWesley
2014-03-09
Tycker denna är värre än sin föregångare! Skådespel och dialog är inte sällan parodiskt dåligt, ja det vetesjutton om det inte är parodi allting? Nej hu.
emelee
2014-03-09
Seg som sjutton. Den tar aldrig tag i en. Känns inte realistisk och jag tyckte nästan synd om skådisarna pga dåligt manus.
XJR
2014-03-07
Betydligt sämre än Sprängaren, inte alls lika bra berättad, och allt för många av de viktiga delarna av boken finns inte alls med. Istället har vissa andra scener tillkommit, vilka inte alls följer boken, det höjer knappast filmen. Snapphane får för mycket plats med sitt drickande, varför? Vem som är mördaren får man alldeles för snabbt en känsla av, onödigt tydligt. Maktkampen på tidningen är helt platt, trist. Malin Crepin är dock bra i rollen. Kan inte bli mer än en 2:a. Synd.
Jennyshima
2013-10-23
Den litterära förlagan är ju inte den bästa så jag hade inga större förväntningar på filmen. Dock ett stort plus för Malin Crepin som är väldigt bra och de andra skådespelarna är ok. Den är bättre än Studio Sex, Sprängaren och Paradiset, i de två sistnämnda spelar Helena Bergström Annika Bengtzon dock inte lika bra som Crepin enligt mig.
RichardEk
2013-06-29
Tunt hela vägen med spänning, story och dramatik. Det är en något daterad berättelse (typiskt "90-tal") med fokus på mediahets och fåfänga men osäkra mediamänniskor. Berättelsen borde även ha berättats på 60 minuter och inte 90 minuter. Det här är nog den svagaste av de sex filmatiseringar vi "välsignats" med om Kvällspressenreportern Annika Bengtzson.
Gigi1943
2013-06-15
Märkligt hur överens vi alla verkar vara om dessa (sett bara 2 hitills) Annika Bengtzon-filmer. Denna var i alla fall ett snäpp hyggligare men det var enbart tack vare J Bornebusch som jag gillar. Trots att hon spelar över så var det rätt i denna roll. Det är olika regissörer men de är verkligen inte bättre an varandra, dock får denna en svag 2:a (Nobels T fick ju bara en 1:a). Skall bli intressant att se hur de andra fyra är.