1.6

Princess

När den arbetslöse William Humphries följer med en vän på en välgörenhetsgala arrangerad av den excentriska prinsessan Ithaca blir han betagen av hennes skönhet. Han bjuder sina sista pengar för en privat middag med henne. De två inleder en romans och allt går som en dans tills William upptäcker att Ithaca är en magisk prinsessa. Dessvärre är hon en prinsessa med en förbannelse över sig och hennes tid som beskyddare av alla mytomspunna djur är över och nu börjar djuren bli farliga. Frågan är om Williams kärlek är tillräckligt stark för att kämpa mot de vilda bestarna.

Originaltitel Princess
Alternativ titel Princess: A Modern Fairytale
Regissör Mark Rosman
Manus Heidi Ferrer
Genre 2000-tal, Familjefilm
Skådespelare Libby Adams, Devon Bostick, Andrew Craig, Matthew Edison, Deborah Grover, Mallory Margel, Mayko Nguyen, Rebecca Northan, Kip Pardue, Laura Summer, Nora Zehetner, Nicole Gale Anderson, Mya Rylyn Banks, Shileen Paton, Jasmine Richards, Ashley Wright

Supernaut
2013-12-30
Ett var för högt betyg. Inte värd din tid ens om du har evigt liv. Topp 10 sämsta filmer jag sett.
Agatefilm
2013-01-22
Så dåligt animerat! Så förutsägbar. Efter halva filmen visste man nästan precis hur det skulle sluta.
MartinZ
2012-11-28
Söt. Tror animationerna med flit är lite overkliga för att inte skrämma publiken.
aud
2012-11-20
Alltså jisses amalia. Jag är inte superbekant med skådisarna men jag har svårt att se att de är så här värdelösa vanligtvis. Jag tror helt enkelt att de var så oengagerade i den här hopplösa rullen att de inte ens försökte för jag har sällan sett två huvudroller med mindre inlevelse. Det var riktigt pinsamt. Jag är lite svag för den här typen av berättelser; sagotokig sedan barnsben som jag är. Men den här filmen är _inte_ bra någonstans. Inte ens som ligga-hängig-i-soffan-och-se-något-hjärndött-film som jag trodde. Den är för pinsam.
Tuohte
2010-06-18
Förutsägbart och tråkigt, dåliga animationer på sagovarelserna och det blev mest bara löjligt