Prins Caspian och skeppet Gryningen

Den unge prins Kaspian drömmer om gamla tider i landet Narnia, där djur kunde tala och mystiska varelser vandrade omkring. Hans ondskefulla moster och morbror planerar att mörda honom och ta över hans tron men lyckligtvis kommer Dr. Cornelius till hans undsättning. Kaspian blir tvungen att kalla på hjälp från fyra välkända barn, från en annan värld. Baserad på C.S. Lewis andra roman om landet Narnia.

Originaltitel Prince Caspian and the Voyage of the Dawn Treader
Alternativ titel Chronicles of Narnia: Prince CaspianChronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader
Regissör Alex Kirby
Manus Alan Seymour
Genre Familjefilm, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Samuel West, Warwick Davis, David Thwaites, Richard Dempsey, Jonathan R Scott, Sophie Cook, Sophie Wilcox, Jean Marc Perret, Timothy M Rose, Kenny Baker, Gabrielle Anwar

2018-03-07
Ett ord: Nostalgi!!!
Ghostface
2015-11-24
Narnia får större proportioner här och vissa episoder är charmigare än andra, det är svårt att tycka illa om det samtidigt som det känns några procent daterat kanske.
Xenox
2012-07-25
En ganska bra äventyrsserie.
Tuohte
2010-12-06
bara värd en svag trea som de andra gamla Narniafilmerna, men nostalgin höjer till en fyra.
Miss_Blue
2008-05-18
Den i särklass sötaste av de gamla Narnia filmerna. Blir man inte fruktansvärt kär i Caspian? ;)

2008-03-18
nejnej! men vill se den nya..ooo :)
Pamancou
2007-12-27
I en scen i filmen står barnen och tittar på en tavla som föreställer ett stort skepp på havet. De sugs in i tavlan och hamnar i Narnia (de landar i vattnet intill skeppet). Prins Caspian slänger sig i för att "rädda" de och då kan man se hur han gör ett magplask. Sedan när han simmar bakom Lucy för att ta sig upp på skeppet igen ser man precis innan de klipper hur han i ett simtag trycker ner Lucys huvud under vatten av misstag. Ser ganska kul ut faktiskt.
TheRock
2007-05-19
Denna narnia version av BBC är hyffsat okej. Gillar inte Lucy särsilt. Men Aslan är cool.
mingping
2007-04-03
Prins Caspian kändes rätt avhuggen och komisk på två ynka episoder, men Skeppet Gryningen gillade jag personligen. Så om Prins Caspian var värt en 1:a så är Skeppet Gryningen en 3:a, vilket jag även sätter slutbetyget på eftersom Skeppet Gryningen är flera episoder längre.
Gobo
2007-02-04
Värt med Narnia! Visste ni att den är baserad på en verkligen händelse?