1.9

Prins Valiant

Kung Arthurs landsförvisade syster Morgan LeFay hjälper vikingarna att stjäla Excalibur från Camelot. Unge Prins Valiant tar den skadade Sir Gawains plats i en turnering och räddar senare Lady Eileen från att kidnappas och blir hyllad som hjälte. Vikingarna kan inte hantera Excaliburs magi och kidnappar den riktiga Sir Gawain. Valiant måste då ge sig ut för att rädda Gawain.

Originaltitel Prince Valiant
Regissör Anthony Hickox
Manus Hal Foster, Michael Frost Beckner, Anthony Hickox, Carsten H W Lorenz
Genre Äventyr, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Stephen Moyer, Katherine Heigl, Thomas Kretschmann, Edward Fox, Udo Kier, Joanna Lumley, Ron Perlman, Warwick Davis, Ben Pullen, Gavan O'Herlihy, Marcus Schenkenberg, Zach Galligan

WaldoTrumbull
2013-12-02
En riktigt barnslig och ganska fånig matinérulle som ändå inte är helt utan charm. Många riktigt kul skådisar varvat med överspelande fjantar gör att kvaliteten på det hela kanske inte är den bästa, men den är ändå sevärd.
Grillo
2012-04-23
Bättre än väntat. Mysig och trevlig, men i grunden rätt fånig.
FLM
2012-01-30
Riktigt B, men den har något som gör att jag ger den en svag tvåa.
Chillie
2011-12-04
Den var inte bra men handlingen är egentligen inte dålig så det känns som om filmen kunde varit bättre. Tyvärr är allt annat hyfsat värdelöst, speciellt specialeffekterna. Något positivt? Det är första gången någonsin jag inte blir irriterad på Stephen Moyer från första sekunden ;-)
Robkiller
2011-07-01
barnfilm troligtvis riktad mot 7-åringar som försöker blanda en del olika berättelser (vikingar från thule + legenden om arthur + arn) men som tyvärr inte lyckas värst bra. Allt känns halvdant från regi till skådespelare och manus. Det mesta är rätt fjantigt, men går väl att se i brist på annat.
jingoo
2010-12-15
Väldigt kitchig men inte tillräckligt för att så att säga "gå varvet runt" och bli bra.
NoWireHangers
2009-03-30
Inte så lysande och dåligt spelad av Heigl (som vanligt) men någorlunda underhållande. Tveksam trea.
rayek
2009-03-18
En fantasy jag inte visste fanns innan jag hittade den på bibblan. Hoppades på lite underhålling, äventyr osv. När jag sedan drog i gång rullen och det gjordes klart för mig att både Ron Perlman och Udo Kier medverkar förstod jag vad jag hade gjort. Inget ont om de båda, åtminstonde Perlman är riktigt bra, men det är sällan filmerna de medverkar i. Jag bad frugan om ursäkt för den förstörda kvällen innan vi fortsatte.. En tvåa för att den är så rolig.
thorntwig
2008-08-06
Detta är nog den sämsta film jag någonsin sett.
Sherekhan
2008-07-29
seriöst, finns inget i denna filmen som är bra. Dåligt skådespeleri, dåligt klippt, dåligt regisserat över hudut yaget, dålig kamera, allt var skit verkligen :D