2.2

Prinsen och jag

Paige, en medicinstuderande ung kvinna, och hennes klasskamrat Edvard blir kära i varandra. Vad hon inte vet är att Edvard är prinsen av Danmark som har tagit ett sabbatsår innan han måste återgå till sina förpliktelser som prins. En otrolig attraktion finns emellan dem, men de båda kommer från helt skilda världar.

Originaltitel The Prince & Me
Alternativ titel The Prince and Me
Regissör Martha Coolidge
Manus Mark Amin, Katherine Fugate, Jack Amiel, Michael Begler
Genre 2000-tal, Komedi, Romantik
Skådespelare Julia Stiles, Luke Mably, Ben Miller, James Fox, Miranda Richardson, Alberta Watson, Eliza Bennett
Filmnummer 19805

deswhip
2019-04-20
Filmen kanske är bra om man är tonårstjej och drömmer just om att fånga en prins... Jag själv tycker det är menlös klyschig smörja, svag tvåa.
2018-01-29
Jävla dumheter!!!
2017-10-24
NoWireHangers
2017-03-06
Julia Stiles är alltid bra och ett par scener är faktiskt rätt rörande men över lag är det väldigt klyschigt. Skildringen av Danmark är allt annat än trovärdig.
Tatty
2016-12-11
Gillar filmen skarpt då den är mysig och varm.
yrkeschaufföre
2015-07-19
Historien funkar men jag önskar att de hittat på ett land istället eftersom det inte är mycket rätt med "Danmark"
Gigi1943
2014-10-12
Småtrevlig utan att sticka ut.
snyltare
2014-01-08
Uuuuääck.
Yusra
2013-01-04
Söt men rätt tråkig film. Störde mig på att alla pratar engelska och att kungliheterna diskuterar politik.
MartinZ
2012-11-25
En romantisk komedi utan några som helst motgångar.