Prison Break: The Final Break

Denna film avslöjar vad för händelser som ledde upp till upplösningen på tv-serien Prison Break. Michael Scofield och Sara Tancredi gifter sig men lyckan blir kortvarig då polisen dyker upp på bröllopsfesten. De anhåller Sara för mordet på Michaels mamma och i fängelset väntar en gammal fiende. Det gamla gruppen återförenas för att frita Michaels utsatta hustru.

Originaltitel Prison Break: The Final Break
Alternativ titel Prison Break: The Movie
Regissör Brad Turner, Kevin Hooks
Manus Nick Santora, Seth Hoffman, Zack Estrin, Karyn Usher
Genre Drama, Action, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Dominic Purcell, Wentworth Miller, Amaury Nolasco, Robert Knepper, Jodi Lyn O'Keefe, Sarah Wayne Callies, William Fichtner, Leon Russom, Kim Coates, Barbara Eve Harris, Chris Bruno, David Starzyk, Aisha Hinds, Lori Petty, Amy Aquino

2015-07-19
Har man som jag precis sett hela serien i ett sträck och har den i färskt minne ska man självklart även se den här. Det här är dock inget märkvärdigt hantverk, men rundar av slutet på serien på ett sätt som gör att man ändå i slutändan känner sig tillfredsställd. Hoppas det nu är nog med Prison Break.
Silvaa
2014-09-05
Bättre än jag trodde. Naturligtvis inte lika bra som serien men klart sevärd, ett måste att se om man sett serien.
Sir_Lord
2013-12-27
Serien är riktigt bra. Första och andra säsongen helt fantastiska. 3e känns som den går på tomgång inför fjärde säsongen. Sen kommer filmen som ett försök att klämma ur de sista kronorna. Känns snabbt ihopskriven och det blir lite för mycket luckor. Filmen helt okej, men serien är klart mycket bättre.
Frickadell
2012-08-11
Gjorts enbart för att krama ut de sista pengarna ur serien känns det som. Håller inte i närheten av samma klass som seriens första säsong, men det var kul att få se lite till av PB-gänget
Xenox
2012-07-22
Tv-serien är verkligen fantastisk. Här känns det som att manusförfattarna ville tjäna in lite mer pengar och gjorde en extra film. Man blir lite trött på att det aldrig kan vara över. Filmen känns väldigt påskyndad och onödig. Slutet är dock det som räddar den. Har man följt hela tv-serien ska man definitivt se filmen. Den kunde dock ha gjorts bättre.
Taandborste
2012-05-13
Håller med om att första säsongen är grym och att det sen bara blir svagare. Filmen känns bara som ett dåligt avsnitt och karaktärerna får inte den plats dem förtjänar.
LeeLa
2011-11-14
Snacka om att mjölka det sista ur kossan. Första säsongen av serien var fantastiskt bra, sedan gick det utför. Efter ett avslut som ändå kändes rätt okej så kändes denna film bara patetisk. Ångrar att jag såg den men skulle ändå inte vilja ha den osedd (nej, ingen logik där, jag vet).
Pos
2011-11-08
Besvikelse.
AdamJ
2011-09-06
Som ett avsnitt till serien hade den väl kunnat gå hem, men nu är den ju trots allt en dålig film. Njä, den här köpte jag inte alls.
ninja
2010-10-09
Haha, snacka om att serien hoppade över hajen för länge sedan! Det finns definitivt mycket att roas åt åtminstone, roligast är Michaels konstanta viskande - i samma konversation står den ena karaktären och halvskriker medan Michael väser fram sina självklarheter av typen "We're breaking her out."