3.8

Prisoners

Keller Dovers sexåriga dotter och hennes bästa vän kidnappas på Thanksgiving. När detektiven Lokis utredning stannar upp bestämmer sig Keller för att ta saken i egna händer.

Originaltitel Prisoners
Regissör Denis Villeneuve
Manus Aaron Guzikowski
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Hugh Jackman, Jake Gyllenhaal, Viola Davis, Maria Bello, Terrence Howard, Melissa Leo, Paul Dano, Dylan Minnette, Zoë Soul, Erin Gerasimovich, Wayne Duvall, Len Cariou, David Dastmalchian, Brad James, Sandra Ellis Lafferty, Kyla-Drew

Skapad 2019-12-21 av Stygga-Vargen
Det finns en del skådespelare, regissörer och så vidare som jag har lite svårt för. Detta är väl kanske inte särskilt ovanligt och jag kan tänka mig att alla filmälskare har svårt för åtm...   Läs mer »

Skapad 2019-11-16 av KJAC
I flera år har filmentusiaster väntat på en den exceptionellt spännande, brutala och nervkittlande thrillern Prisoners. Giganter som Leonardo DiCaprio, Mark Wahlberg och Christian Bale har varit b...   Läs mer »

HansMoleman
2020-06-07
Väldigt spännande! Svag fyra.
mammene
2020-02-16
Jake Gyllenhaal är här helt perfekt i denna roll, mystiken ligger och darrar över hela filmen och han grunnar och grunnar. Mycket var svårt att se och mycket energi gick åt för mig. En stor blandning av individer, vissa helt galna. Historien var imponerande, man la ut ledtrådar och fick läskigt bra ihop det.
KeZan
2020-01-19
Bra till en början, får nästan lite True detective vibbar. Men senare delen och hur man knyter ihop säcken blir inte bra.
Cftbl
2018-12-26
Såg om den här och måste höja betyget. Helt fenomenal. Spännande som få.
GreenMamba
2018-08-12
Bra film. Men innehöll en del logiska luckor.
amotherscrime
2018-04-23
Jag älskar både regissören och skådespelarna men jag förstår verkligen inte varför folk älskar denna filmen så mycket. Den är ganska bra. Helt klart Villeneuves sämsta. Välgjord, men väääälädigt standard.
deswhip
2018-02-11
Spännande film med intressant frågeställning. Jake Gyllenhaal gör en mycket bra insats.
HerrNenne
2017-11-16
Jake Gyllenhaal är fantastisk, men annars känns det ganska mycket standardthriller med lite bättre komponerad stämning.
Murvel48
2017-10-13
Ett magnifikt thrillerdrama helt befriat från CGI och fåniga knytnävsslagsmål.
YouAreNrIchi
2017-09-17
Riktigt bra thriller! Förutsägbar ibland, men den tar ut svängarna där den borde. Vill se fler filmer som denna!