3.2

Det våras för Hitler

Teaterproducenten Bialystock går i kompanjonskap med revisorn Leo vars idé är att tjäna pengar på fiaskon - de båda säljer andelar motsvarande 25 000% av intäkterna från den garanterade floppen "Det våras för Hitler" för att kunna fly fältet med fickorna fulla då den omedelbart lagts ned...

Originaltitel The Producers
Alternativ titel Producenterna
Regissör Mel Brooks
Manus Mel Brooks
Genre Komedi, 60-tal
Skådespelare Gene Wilder, Zero Mostel, Kenneth Mars, Dick Shawn, Lee Meredith, Cristopher Hewett, Andréas Voutsinas, Estelle Winwood, Renee Taylor, William Hickey
Betygsantal 2074

gjoob
2016-09-14
Möjligen var detta roligt på 60-talet, men humorn har inte överlevt tidens gång särskilt väl. Jag skrattade inte en enda gång, utan störde mig mest på hur gapig och hysterisk den var. Slutet var okej, men transportsträckan dit var närmast outhärdlig.
Hypostas
2016-03-22
Sänkning till tvåa, efter omtitt.
malin93
2016-02-10
Bästa Mel Brooks-filmen jag sett hittills!
Tonti
2015-12-28
Alltså, ibland riktigt kul och ibland helt missriktad. Gene Wilder är fin.
Ful_fisk
2015-04-27
Så jävla rolig, helt enkelt! Kanonkul klassiker.
2014-11-18
Ett av regissören Mel Brooks finare stunder. Bra skådespelarinsatser tillsammans med en genialiskt story. Gene Wilder är alltid bra. Filmen är fylld med härliga och färgstarka karaktärer.. 3+
MaxMackan
2014-09-18
Som många sagt lite farsartad, men det som höjer den över det mesta i den genren är manuset och dialogerna. Det finns massor av smart och rolig humor där. Den är dock lite ojämn. En del skämt är väldigt daterade och en del helt enkelt inte roliga. Men när det är bra är det väldigt bra. Stark trea!
Gigi1943
2013-12-13
Jag ser att jag hade gett den en tvåa sen tidigare, måste ha varit på osedvanligt gott humör, när jag nu försökte se om den så höll jag på att smälla av, stängde av tv;n efter bara en kvart, vilket jäkla "springa-smäll-i-dörrar" som jag nu på ålderns höst verkligen får rascha av! Blä står det i mitt block.
AlbinWesley
2013-08-08
Skiftar mellan uråldrigt trist och utmärkt skojig mest hela tiden. Bra förstås, men utan att nå en konsekvent hög nivå på humorn. Ändå rolig.
araka
2013-06-25
håller fortfarande, klart undergållande rakt igenom. Man ser var Larry David och Jerry Seinfeld har fått inspiration ifrån. blir klart sugen på att se övriga Mel Brooks rullarna.