3.1

Professor Marston & the Wonder Women

William Moulton Marston, en psykologiprofessor och hans intellektuella fru Elizabeth undervisar tillsammans på Universitetet. De är vältaliga och flirtiga, och när de upptäcker den unga och vackra Olive, en student i deras klass så börjar de tillsammans uppvakta henne och så småningom inleder de en polyamorös relation. Det blir början till skapelsen Wonder Woman och en stark kärleksrelation som inte accepteras av omvärlden. Baserad på verkliga händelser, en historia om kärlek, feminism och acceptans.

Originaltitel Professor Marston and the Wonder Women
Regissör Angela Robinson
Manus Angela Robinson
Genre Biografi, Drama, 2010-tal
Skådespelare Luke Evans, Rebecca Hall, Bella Heathcote, Connie Britton, Monica Giordano, JJ Feild, Chris Conroy, Oliver Platt, Maggie Castle, Alexa Havins, Sharon Kubo, Allie Gallerani, Christopher Jon Gombos, Forry Buckingham, Stacy Fischer, Gabriella Nail

foppa99
2019-05-12
Nästan skräp för mig
abnormal
2018-08-23
Gripande och välspelat drama som ställer många frågor och väcker intresse.
haajen
2018-05-02
Det här kunde har varit så mycket mer, storyn är intressant men väldigt konventionellt berättad - en blir rätt snabbt uttråkad.
myslas
2018-04-25
Historien är rätt intressant men filmen känns väldigt ofokuserad. Som vanligt med många biografier så hoppas det hej vilt i tiden hela tiden.
Robkiller
2018-03-06
Drama som rullar på, men som aldrig riktigt tar sig... får ändå duga för stunden.
Zero75
2018-01-31
Ganska trevlig. Småputtrande och småkåt.
2017-11-11
Intressant biografi om skaparen till Wonderwoman. Intressant hur en seriefigur kunde få sånt stort inflytande i könsdebatten.