2.4

Profetian - Djävulens sändebud

Ärkeängeln Gabriel återvänder till Jorden för att bekämpa mänskligheten genom att döda ett barn vars far är ängeln Daniel. När uppdraget visar sig vara svårare än han trott så förmår han en självmordsbenägen ung flicka att hjälpa honom.

Originaltitel The Prophecy II
Alternativ titel The Prophecy 2
Regissör Greg Spence
Manus Greg Spence, Matt Greenberg
Genre Thriller, Skräck, 90-tal
Skådespelare Christopher Walken, Brittany Murphy, Russell Wong, Jennifer Beals, Eric Roberts, Glenn Danzig, Steve Hytner, Bruce Abbott, William Prael, Renee Victor, Elizabeth Dennehy, J G Hertzler, Nicki Micheaux, Tom Towles, Danny Strong, David Lea

pungsnigel
2018-03-09
Tragiskt att se en så bra skådespelare som Christopher Walken tacka ja till sådant här skit. Känns som han måste gått med på en trilogi redan vid första filmen. De syns tydligt att han inte ens tror på denna filmen själv.
MaxMackan
2014-05-31
Knappt underhållande och förvirrad uppföljare till den toniskt rena ettan.
Murvel48
2013-04-18
Outhärdligt dålig. Måste vara bland det sämsta jag sett.
Portugallien
2013-04-13

2012-12-09
Riktigt usel. Mer behöver inte sägas.
Xenox
2012-07-14
Okej story, men filmen är dåligt gjord.
ziferN
2012-05-18
För mig som verkligen gillade ettan blev detta en stor besvikelse. Visst förstod jag redan innan att filmen inte ens skulle ligga i samma nivå som ettan men filmen är inte ens underhållande utan för det mesta bara tråkig och ointressant, samt otroligt B. Walken är som vanligt bra och det är han som är filmens behållning men det räcker inte i helhet eftersom filmen inte ens har något underhållningsvärde, hur han kunde medverka i denna smörja förblir ett mysterium. Så ja, besvikelse.

2011-10-05
Walken ÄR Gabriel helt enkelt :)
Kurganen
2010-04-19
Christopher Walken. Namnet är förknippat med ett geni, vill jag säga. Karl'n är mästerlig. Tänk bara på hans Bond-skurk. Tyvärr borgar det inte alltid för att filmen är bra. Inte ens Walken är särskilt bra i den här dyngan. Jag har inga belägg för detta, bara en känsla men det känns som om alla (med enskilda undantag, givetvis) amerikanska filmer med Djävulen som story blir dåliga. Det landar i något trams med kåta änglar och pseudoreligiöst dravel. I mitt tycke är det synd och det är än mer en synd att Walken drogs in i det här. Jag känner med dig och skickar en tanke men gör för fan inte om det.
Dele
2008-07-20
Hur många sådana här filmer finns det egentligen? En enda stor gäspning.