2.5

Project Power

En före detta soldat, en tonåring och en polis stöter samman i New Orleans när de letar efter tillverkaren av ett nytt piller som ger tillfälliga superkrafter.

Originaltitel Project Power
Regissör Henry Joost, Ariel Schulman
Manus Mattson Tomlin
Genre Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction
Skådespelare Jamie Foxx, Joseph Gordon-Levitt, Dominique Fishback, Machine Gun Kelly, Rodrigo Santoro, Amy Landecker, Allen Maldonado, Courtney B Vance, Tait Fletcher, Andrene Ward-Hammond, Kyanna Simone Simpson, CJ LeBlanc, CG Lewis, Joseph Poliquin, Jazzy De Lisser, Cory DeMeyers, Casey Neistat, Azhar Khan, Janet Rose Nguyen, Marjorie Parker

Chopstixx
2020-10-10
De första 30 minuterna byggde upp en stor hype och filmen visade mycket potential till något unikt. Synd bara att handlingen sen vände till en tråkig, fantasilös thriller som man sett flera hundra gånger innan.
ayudame
2020-09-24
En såndär fredags-action som funkar när man inte orkar med en krånglig story men ändå har innehåll nog för att engagera under tiden.
elibaaba
2020-09-23
Uselt skriven.
karlmats
2020-09-10
Oväntat nog har vi här en påkostad Netflix-rulle som också är rätt underhållande och bra. Jamie Foxx går in med fullt ös och får med sig en Joseph Gordon-Levitt som jag för ovanlighetens skull inte stör mig på. Nu när han vuxit till sig och slipat bort sin fåniga sida känns det lite som att han kan komma att bli en fattig mans Mark Wahlberg med tiden. Premissen här är ganska kul med random superkrafter som man inte vet om i förväg och det är väl klart som fan att en sån här uppfinning skulle skickas ut i fattiga områden i första hand för att se vad som händer. Fishback är också bra som tonårstjejen bredvid Foxx men framför allt är jag glad att man undviker de värsta bottennappen i dialogen som det här lätt hade kunnat mynna ut i. Snyggt är det också för att vara en sån här film som inte ens går upp på bio. En ganska stabil 3a.
jack_jack_jack
2020-08-21
Började helt ok men... nä.
Christofer
2020-08-20
2020-08-15: Hyfsad action, lite mellanmjölk sådär, aningen fånigt ibland kanske.
amam
2020-08-20
Svag trea. Väldigt stor besvikelse, kändes verkligen som de kunde ha gjort något mycket bättre av det här.
PeterTheW
2020-08-15
Fånig, börjar riktigt illa men tar sig och är underhållande. Men ändå bortkastad potential.
Man5on
2020-08-15
Sämsta filmen jag sett i år. Herrejävlar.
Julius
2020-08-15
Kanske lite för snällt att ge en svag fyra, men är ändå underhållande och visuellt snygg action. Sedan blir det lite väl mycket feel good och förutsägbart andra halvan, men ändå godkänt. Bra skådespelare.